کتاب بین النهرین باستان

Ancient Mesopotamia
کد کتاب : 67779
مترجم :
شابک : 978-9643116842
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب بین النهرین باستان اثر دان ناردو

اصطلاح «بین‌النهرین‌» به معنای «سرزمین میان دو رود» است و اساسا به دشت‌های عمدتا مسطح میان دو رود دجله و فرات اطلاع می‌شود که سرزمین کنونی عراق را در بر می‌گیرد. سرانجام، بخش اعظم دشت‌ها و تپه‌های پیرامون این دو رود، که مجموعا بخش مرکزی خاور نزدیک را تشکیل می‌دهند نیز بخشی از بین‌النهرین محسوب شدند. به علاوه، اصطلاح «بین‌النهرین» نیز به طور کلی به تک تک و تمامی مردمانی اطلاق شد که در دوران باستان ساکن یا حاکم این سرزمین بودند، به این ترتیب، سومریان، اکدیان، آشوریان، بابلیان، ایلامیان، مادها و پارس‌ها از جمله بی‌النهرینیان تلقی شدند. اهمیت بین‌النهرین برای خاور نزدیک صرفا به مسئله جغرافیایی محدود نمی‌شود. بین‌النهرین همچنین نقطه تقاطع راه‌های تجاری میان فلسطین، مصر و شرق مدیرانه در غرب، آسیای صغیر (ترکیه کنونی) و ارمنستان در شمال، عربستان در جنوب و افغانستان و هندوستان در شرق بود. به علاوه، بین‌النهرین قلب ملل و امپراتوری هایی بود که در خلال قرون متمادی بر بخش هایی بزرگ از خاور نزدیک مسلط شدند.

کتاب بین النهرین باستان

دان ناردو
دان ناردو متولد 22 فوریه 1947 ، مورخ ، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است. وی با نزدیک به چهارصد و پنجاه کتاب منتشر شده ، یکی از پرکارترین نویسندگان در ایالات متحده و یکی از برجسته ترین نویسندگان آثار تاریخی کودکان و نوجوانان است.
دسته بندی های کتاب بین النهرین باستان
قسمت هایی از کتاب بین النهرین باستان (لذت متن)
اصطلاح «بین النهرین » به معنای «سرزمین میان دو رود» است و اساسا به دشت های عمدتا مسطح میان دو رود دجله و فرات گفته می شود که سرزمین کنونی عراق را در بر می گیرد. سرانجام، بخش اعظم دشت ها و تپه های پیرامون این دو رود، که مجموعا بخش مرکزی خاور نزدیک را تشکیل می دهند نیز بخشی از بین النهرین محسوب شدند. به علاوه، اصطلاح «بین النهرین» نیز به طور کلی به تک تک و تمامی مردمانی اطلاق می شود که در دوران باستان ساکن یا حاکم این سرزمین بودند، به این ترتیب، سومریان، اکدیان، آشوریان، بابلیان، ایلامیان، مادها و پارس ها از جمله بین النهرینیان تلقی شدند. اهمیت بین النهرین برای خاور نزدیک صرفا به مسئله جغرافیایی محدود نمی شود. بین النهرین همچنین نقطه تقاطع راه های تجاری میان فلسطین، مصر و شرق مدیرانه در غرب، آسیای صغیر (ترکیه کنونی) و ارمنستان در شمال، عربستان در جنوب و افغانستان و هندوستان در شرق بود. به علاوه، بین النهرین قلب ملل و امپراتوری هایی بود که در خلال قرون متمادی بر بخش هایی بزرگ از خاور نزدیک مسلط شدند.