کتاب تجربه ی شهری

The urban experience
کد کتاب : 6785
مترجم :
شابک : 9786006299211
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تجربه ی شهری اثر دیوید هاروی

شهر - محل دستاوردهای بالای انسانی و شکست محقر بشر - تضادهای درونی سرمایه داری را تجسم می بخشد. در این مطالعه پیشگام، دیوید هاروی تفسیر مارکسیستی قطعی از فرآیند شهری در سرمایه داری ارائه می دهد.

کار هاروی که در ابتدا در دو جلد به نام‌های آگاهی و تجربه شهری و شهرنشینی سرمایه منتشر شد، اکنون در یک نسخه قطع شده یک جلدی در دسترس است. این کتاب که شامل جغرافیا، جامعه شناسی، اقتصاد و سیاست می شود، مبنای نظری محکمی برای درک – و مشارکت در – تغییرات اجتماعی ارائه می دهد. هاروی می نویسد که تجربه شهری «درباره راه هایی برای دیدن شهر، خواندن متن آن و یافتن چارچوبی تفسیری است که در آن میلیون ها و یک شگفتی را که در خیابان با ما روبرو می شوند، قرار دهیم».

کتاب تجربه ی شهری

دیوید هاروی
دیوید هاروی (به انگلیسی: David Harvey) (متولد ۳۱ اکتبر ۱۹۳۵، گیلینگام، کِنت، انگلستان)، استاد ممتاز جغرافیا و انسان‌شناسی در دانشگاه شهریِ نیویورک است. هاروی یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان در عرصهٔ مسائل اجتماعی جهان است، او درجهٔ دکترای خود را در رشتهٔ جغرافیا در سال ۱۹۶۱ از دانشگاه کمبریج دریافت کرده‌است. به دلیل تأثیر و نفوذ چشمگیرش، در میان ۲۰ نویسندهٔ مرجع در عرصهٔ علوم انسانی قرار گرفته‌است. علاوه بر آن، او یکی از مرجع‌ترین جغرافی‌دانان آکادمیک در سطح ج...