کتاب فرا روش

Meta-Method
(بنیان های فلسفی و عملی)
کد کتاب : 68135
شابک : 978-6226288194
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 26 اردیبهشت

معرفی کتاب فرا روش اثر احمد محمدپور

"فراروش"، جلد سوم از سه‌گانه‌ی روش‌شناسی به نام‌های "روش در روش"، "ضد روش" و "فراروش" است، نوشته‌ی دکتر احمد محمدپور، استاد دانشگاه ماساچوست. این کتاب یکی از مرجع‌های برجسته در حوزه‌ی تحقیق و روش‌شناسی ترکیبی در ایران است و نخستین اثری است که در زمینه‌ی تحقیق با استفاده از روش‌های ترکیبی در کشور منتشر شده است.

در این کتاب، دکتر محمدپور به بررسی اصول فلسفی، طرح‌های تحقیق، و روش‌های کاربردی در روش‌شناسی ترکیبی می‌پردازد. او ابتدا با تشریح اصول پارادایمی پراگماتیسم و نوپراگماتیسم که مبنای فلسفی روش‌های تحقیق ترکیبی است، کتاب را آغاز می‌کند. سپس، ابعاد و مراحل انجام تحقیق ترکیبی از طراحی مسئله تا اعتبارسنجی و تعمیم‌پذیری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این کتاب، توجه به حفظ تعادل بین جنبه‌های فلسفی و روش‌های عملی در هر مرحله از تحقیق است. "فراروش" کتابی خواندنی، کاربردی و به‌عینه ساده و قابل درک برای تمامی محققان و دانشجویان علوم اجتماعی و رفتاری است که با روش‌های تحقیق کمی و کیفی سر و کار دارند. این کتاب به عنوان یک منبع معتبر توصیه به مطالعه برای همه‌ی افرادی است که در زمینه‌ی تحقیقات اجتماعی و رفتاری فعالیت می‌کنند.

کتاب فرا روش