کتاب روان شناسی احساس و ادراک

Psychology of feeling and perception
کد کتاب : 69884
شابک : 978-9644594618
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 26
زودترین زمان ارسال : 3 خرداد

معرفی کتاب روان شناسی احساس و ادراک اثر محمود ایروانی

کتاب حاضر برای استفاده در درس ” روانشناسی احساس و ادراک ” در گرایشهای مختلف رشته روان شناسی تهیه شده است و سایر علاقه مندان به روان شناسی نیز می توانند از آن بهره ببرند.

مطالب این کتاب در دوازده فصل ارائه شده است: فصل اول ( کلیات ) به تاریخچه علم و ادراک و بررسی نظریات فلاسفه یونان، حکمای اروپایی و دانشمندان و فلاسفه اسلامی اختصاص دارد.
در فصل دوم، روشهای مطالعه احساس در چارچوب روشهای ” پسیکو فیزیک ” مطرح گردیده که به لحاظ تاریخی با اولین آمایشهای روان شناسی در مکتب ” وونت” آغاز شده است؛ در این روشها، به حاصل آزمایشهای سنجش و اندازه گیری آستانه های حواس مانند ” کسر و بر “، ” قانون لگاریتمی حواس فخنر ” و ” قانون توانی استیونس ” اشاره شده است.
در فصل های سوم تا هشتم، درباره دستگاه های حسی و کنش آنها نه تنها از لحاظ فیزیولوژیک، بلکه از بعد روان شناسی، و چگونگی مکانیزم نظام های ادراک حسی بر اساس یافت های علمی بحث شده است.
در فصل نهم، از ساختمان و سازمان ادراک با تکیه بر نظریه گشتالت و قوانین آن سخن رفته است.
در فصل دهم، از چند پدیده ادراک قابل آزمایش در آزمایشگاه روان شناسی ارداک، شواهدی ارائه شده است.
در فصل یازدهم، جنبه های فردی و اجتماعی عوامل موثر در ادراک را توضیح داده ایم.
در فصل دوازدهم، بحث مختصری در باره ابعاد مختلف خطاهای ادراک و اختلالات آن ارائه شده است.

کتاب روان شناسی احساس و ادراک

محمود ایروانی
دکتر محمود ایروانی در مهر ماه ۱۳۱۷ در مشهد مقدس دیـده بـه جهـان گشـود. پـدرش زمانی که محمود ۴سال بیشتر نداشت دار فانی را وداع گفت و او ناچار به نیشابور که شهر مادري وي بود نقل مکان کرد. از همان دوران بود که روزگار روي سخت و پر مشـقتش را بـه او نشـان داد. وي در خانه پدر بزرگ روزگار می گذراند. او در سال ۱۳۳۵ موفق به اخذ دیپلم دانشسـراي مقدماتی در نیشابور شد. او شغل شریف معلمی را که برایش زاده شـده بـود انتخـاب کـرد و در روستاهاي نیشابور شروع به تدریس کرد. پس از پایان دورة پنج سـالهتعهـد آموزگـا...
دسته بندی های کتاب روان شناسی احساس و ادراک