کتاب آیا دلتان می خواهد: ورزشکار یونانی بودید؟

You Wouldn't Want to Be a Greek Athlete!
کد کتاب : 71665
مترجم :
شابک : 978-9642220687
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 28
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب آیا دلتان می خواهد: ورزشکار یونانی بودید؟ اثر مایکل فورد

کتاب فوق به زندگی ورزشکاران در دوران یونان باستان می پردازد. در اواسط قرن پنجم قبل از میلاد مسیح و پس از پیروزی یونانیان در برابر سپاه ایران، دوره‌ی رشد و شکوفایی تمدن یونانیان آغاز شد و آنها توانستند در تئاتر، شعر، موسیقی و معماری به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کنند. هم زمان با حکومت “پریکلس” که برای اولین بار اصول اولیه‌ی دموکراسی را در اداره‌ی کشور پیاده کرد، رقابت های المپیک نیز در حال شکل گرفتن بود. در این مسابقات، ورزشکارانی از سر تا سر یونان در کوه المپ گرد هم می آمدند و در رشته های پرتاب نیزه، پرش طول، پرتاب دیسک، کشتی و دو به رقابت می پرداختند. فقط ورزشکاران یونانی حق شرکت در مسابقات را داشتند و از ورود افراد بیگانه و برده ها به مسابقات جلوگیری می شد. در زمان انجام این بازی ها، بیش از ۵۰۰۰۰ نفر برای تماشا به استادیوم می آمدند و به تشویق ورزشکاران مورد علاقه شان می پرداختند. ورزشکاران نیز پس از مالیدن روغن زیتون به بدن ها، وارد زمین مسابقه شده و در میان تشویق تماشاگران به رقابت می پرداختند. کسانی که در مسابقات پیروز می شدند، افتخار بزرگی را نصیب خانواده، شهر و روستای خود کرده و از اعتبار زیادی برخوردار می شدند.
مجموعه کتاب های “آیا دلتان می خواهد:” در دوازده جلد با عناوینی چون آیا دلتان می خواهد شوالیه بودید، آیا دلتان می خواهد زندانی دزدان دریایی بودید، آیا دلتان می خواهد شکارچی ماموت بودید، آیا دلتان می خواهد مسافر کشتی تایتانیک بودید و… برای کودکان دبستانی به چاپ رسیده است. در هر یک از جلدهای این مجموعه، مخاطب به جای شخصیت اصلی کتاب در نظر گرفته شده و تمام شرایط موجود در هر موقعیت برای او شرح داده شده است. در این میان اطلاعات تاریخی و علمی بسیاری در مورد سوژه‌ی کتاب مطرح و در اختیار خوانندگان قرار می گیرد که موجب بالا رفتن سطح آگاهی و درک آنها می گردد.

کتاب آیا دلتان می خواهد: ورزشکار یونانی بودید؟

مایکل فورد
ام جی فورد نویسنده داستان های کودکان و بزرگسالان است. او قبل از یک حرفه طولانی در انتشارات، در کالج ورسستر، آکسفورد، زبان انگلیسی و کلاسیک خواند. او با همسر و خانواده اش در منطقه پیک در شمال انگلستان زندگی می کند.