کتاب اپیدمیولوژی گوردیس

Gordis Epidemiology
2019
کد کتاب : 72710
مترجم : پیمان سلامتی
شابک : 978-6002009579
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 456
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

اپیدمیولوژی گوردیس
Gordis Epidemiology
کد کتاب : 130907
مترجم :

شابک : 978-6227236033
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 512
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اپیدمیولوژی گوردیس اثر دیوید چلنتانو

در کتاب اپیدمیولوژی گوردیس 2019 نشر ارجمند ترجمه دکتر پیمان سلامتی و همکاران، تلاش شده تا معرفی پایه ای از تعاریف،منطق و کاربرد اپیدمیولوژی در جهت آشکارسازی عوامل موثر بر سلامت و بیماری، صورت گیرد. ما تلاش کرده ایم به کمک مثال هایی در خصوص چگونگی به کارگیری اپیدمیولوژی در رویدادهای واقعی، اصول دانش اپیدمیولوژی را توضیح دهیم. در سال های اخیر، اپیدمیولوژی گوردیس به عنوان کتاب درسی دانشجویان پزشکی و دانشجویان برخی از رشته های کارشناسی ارشد و phd برگزیده شده است. این اقبال به علت جامعیت و نثر روان کتاب می باشد. متاسفانه باید به اطلاع برسانیم که پس از انتشار چاپ پنجم کتاب در سال 2015، آقای دکتر گوردیس فوت نمودند. بدین ترتیب، ویراست فعلی کتاب توسط دو تن از همکاران ایشان به نام آقایان چلنتانو و اشکلو به انجام رسیده است. در چاپ ششم علاوه بر اینکه از ساختار ویرایش قبلی تبعیت شده، اصطلاحات مناسبی نیز صورت گرفته است. همچنین در اشکال و جداول، از داده‌های آماری به روز استفاده شده است.
این کتاب از گروه اپیدمیولوژی در دانشگاه جان هاپکینز و ادامه در سنت مدرس و اپیدمیولوژی برنده جایزه دکتر لئون گوردیس ، به چاپ رسیده که به طور کامل بازبینی شده ششم ویرایش اپیدمیولوژی گوردیس است. این متن پرفروش مقدمه ای کاملی را برای اصول اساسی اپیدمیولوژیک و همچنین کاربردهای عملی در بهداشت عمومی و کلینیک ارائه می دهد ، که توسط مثالهای دنیای واقعی برجسته شده است. پوشش جدید شامل اطلاعات گسترده ای در مورد اپیدمیولوژی ژنتیک ، اپیدمیولوژی و سیاست های عمومی و موضوعات اخلاق و حرفه ای در اپیدمیولوژی است و زمینه ای اساسی برای درک نقش و اهمیت اپیدمیولوژی در جامعه امروز محور داده فراهم می کند.
در کتاب اپیدمیولوژی گوردیس 2019 تلاش شده تا معرفی پایه ای از تعاریف، منطق و کاربرد اپیدمیولوژی در جهت آشکارسازی عوامل موثر بر سلامت و بیماری، صورت گیرد. ماتلاش کردیم به کمک مثال هایی در خصوص چگونگی به کارگیری اپیدمیولوژی در رویدادهای واقعی، اصول دانش اپیدمیولوژی را توضیح دهیم. مثال های مورد استفاده هم از دسته مثال های کلاسیک هستند که در همان ابتدای معرفی دانش اپیدمیولوژی استفاده می شوند و هم از دسته مثال های امروزی و جدید در مواردی هم از مثال های مرتبط با کار بالینی نمونه هایی آورده شده است.

کتاب اپیدمیولوژی گوردیس

دیوید چلنتانو
دیوید دوپوی سلنتانو (متولد 1951) اپیدمیولوژیست و پروفسور برجسته ای است که سهم قابل توجهی در ترویج تحقیقات در مورد HIV/AIDS و سایر عفونت های مقاربتی (STIs) داشته است. او رئیس چارلز آرمسترانگ دپارتمان اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ است. او قرارهای مشترکی با بخش‌های سیاست و مدیریت بهداشت، رفتار و جامعه بهداشتی، و بهداشت بین‌المللی، و بخش بیماری‌های عفونی دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز دارد.