کتاب ردیف میرزاعبدالله برای تار (جلد دوم)

The radif of Mirza Abdollah
کد کتاب : 77233
شابک : 979-0802628687
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 خرداد

معرفی کتاب ردیف میرزاعبدالله برای تار (جلد دوم) اثر حسین مهرانی

مجموعه‌ی کتاب دو جلدی ردیف میرزا عبدالله دارای دو بخش است. بخش اول که در جلد اول آمده به نظرات و تئوری مولف در زمینه‌های مختلف مبانی و تجزیه و تحلیل، اصول و قواعد انگشت‌گذاری و مضراب‌گذاری، ثبت، معرفی و نام‌گذاری متیف‌ها در دو بخش ساده و مرکّب و همچنین نام‌گذاری فیگور ملدی‌ها و مرتب کردن آنها بر اساس حروف الفبا ( شامل دوتایی‌ها، پروانه‌ها، پنجه‌ها و تحریرها با کمک گرفتن از ردیف‌های دیگر اختصاص دارد.
بخش دوم، نت‌نگاری و تجزیه و تحلیل گوشه‌های ردیف است که در آن به نگارش دقیق تکنیک‌ها شامل ریتم، فاصله‌ها، علائم سرکلید و متغیرها در متن گوشه‌ها و غیره و جمله‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌ها و همچنین نگارش دقیق مضراب‌ها و انگشت‌گذاری‌ها که معرف استیل نوازنده هستند، پرداخته شده است.

کتاب ردیف میرزاعبدالله برای تار (جلد دوم)

حسین مهرانی
«حسین مهرانی» متولد دی ماه 1349 می باشد. موسیقی را نزد جهانشاه صارمی، شجاع الدین شکرلو، سیامک بنایی و بهمن رجبی فرا گرفت. در سال 76 وارد دانشگاه موسیقی شد و از کلاسهای تار «هوشنگ ظریف» بهره برد و در ادامه به کلاسهای «حسین علیزاده» راه پیدا کرد. در جششنواره های نوازندگی به مقام های متعددی دست یافت. در ادامه در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر فارق التحصیل شد و سالهاست در آن دانشگاه به تدریس مشغول می باشد. از وی کتاب های زیادی در زمینه رپرتوار تار و سه تار، ...
دسته بندی های کتاب ردیف میرزاعبدالله برای تار (جلد دوم)