کتاب دیدگاه پنجم

The fifth view
(بررسی مبانی موسیقی از دیدگاه های فقهی،عرفانی،فلسفی و مقامی)
کد کتاب : 79336
شابک : 978-6000328115
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب دیدگاه پنجم اثر اکبر ایرانی قمی

موسیقی، یکی از هنرهای بحث‌برانگیز در تمام قرون و اعصار بوده است. سازهای مختلف و صدای زیبایی که از کنارهم چیدن نت‌ها به دست می‌آید، نتیجه این هنر زیبا و درخشان است اما موسیقی همیشه موافقان و مخالفانی هم داشته است. امروزه موسیقی به عنوان یک علم شناخته می‌شود اما در گذشته‌ای که مقامش در حد هنر یا حتی کمتر از آن بود، با آن چگونه برخورد می‌شد؟ آیا هنرمندانی که ساز می‌نواختند و برای تحقیرشان از واژه مطرب استفاده می‌شد، موفق شدند در این دیدگاه‌ها تاثیرگذار باشند یا نه؟ دیدگاه فقها، عارفان و فیلسوفان درباره موسیقی چطور بوده است؟
عرفان که موسیقی را یکی از پایه‌های وجد می‌داند و موثر در بروز احوالات عرفانی و روحانی با این هنر چطور برخورد می‌کرده؟ فیلسوفان که جهان در نتیجه پیدایش یک موسیقی می‌دانند، چه نظری داشتند؟
اکبر ایرانی در کتاب دیدگاه پنجم به تمام این سوالات پاسخ داده است. این کتابی تلاشی است برای بررسی مبانی موسیقی از دیدگاه‌های فقهی، عرفانی، فلسفی و علمی.

کتاب دیدگاه پنجم

اکبر ایرانی قمی
اکبر ایرانی قمی مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب از ابتدای تأسیس این مرکز است. وی متولد سال ۱۳۴۱ در شهر قم‌ و فارغ‌التحصیل رشته الهیات‌ و معارف‌ اسلامی از دانشگاه‌ امام‌ صادق (ع‌) است. او دکترای فلسفه از دانشگاه‌ بین‌المللی علوم‌ اسلامی لندن دارد.