کتاب روایت های نگارشی

Revayat-haye Negareshi
(داستان و داستان نویسان)
کد کتاب : 83064
شابک : 978-9644045080
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 445
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب روایت های نگارشی اثر جمال میرصادقی

داستان، عنصر مشترک همۀ انواع خلاقه است. در آثار یونان باستان (تراژدی، حماسه) نمایشنامه، فیلم‌نامه، شعر روایتی (منظومه)، قصه، رمانس، رمان، ناولت، داستان کوتاه و هر نوع اثر خلاقۀ دیگر وجود دارد و شامل رشته حادثه‌‌هایی است که برحسب توالی زمان آمده. این رشته حـادثه‌‌ها، نباید از سه حـادثه کمتر باشد، اما تعـداد آن‌‌ها می‌‌تواند از سه، تا بی‌‌نهایت ادامه داشته باشد.
داستان به معنای عام کلمه تقریبا هم‌معنای ادبیات است و درواقع، اگر مقولۀ شعر غیر روایتی را از ادبیات کنار بگذاریم، داستان مترادفی است برای ادبیات، اما در معنای خاص و محدود خود، داستان مترادف و هم‌معنای ادبیات داستانی است و شامل قصه، رمانس، داستان کوتاه ، ناولت و رمان ، رمان داستان کوتاه و داستان های به پیوست است که هرکدام از این‌ها متفرعاتی دارند و هریک تعریفی خاص خود.
ازاین‌رو، خصوصیت‌های معنایی و ساختاری آن ها باهم متفاوت است ، این تفاوت آن ها را همان‌قدر از هم متمایز است که انسان دیروزی از انسان امروزی.

کتاب روایت های نگارشی

جمال میرصادقی
جمال میرصادقی (زاده ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲) نویسنده ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و تا کنون حدود ۴۳ جلد کتاب، رمان، داستان بلند و نقد ادبی و مجموعه مقالات، از او منتشر شده‌است.مال میرصادقی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. فارغ‌التحصیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی از دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی است. جمال میرصادقی مشاغل گوناگونی داشته‌است. کارگری، معلمی، کتابدار دانشسرای تربیت معلم، کارشناس آزمون سازی در سازمان ا...