کتاب رقص با آوای حیات

Dance
نظریه ی نسبیت در زیست شناسی
کد کتاب : 87621
مترجم :
شابک : 978-6229794135
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 355
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب رقص با آوای حیات اثر دنیس نوبل

کتاب « رقص با آوای حیات» نوشته « دنیس نوبل» توسط نشر پارسیک منتشر شده است. نظریه نسبیت در زیست‌شناسی یک رویکرد جدید و نوآورانه است که مفاهیم اصلی نظریه نسبیت از زمینه‌های فیزیک به زیست‌شناسی اعمال می‌شود. این نظریه از ایده‌ها و اصول نظریه نسبیت عامه‌گرا الهام گرفته و به مطالعه تغییرات و تعاملات در زندگی و اکوسیستم‌ها می‌پردازد.
نظریه نسبیت در زیست‌شناسی تاکید دارد که همه چیز در زندگی باید در یک سیاق مورد بررسی قرار گیرد. این به معنای این است که واحدهای زندگی و اکوسیستم‌ها در تعامل مداوم با یکدیگر هستند و تغییر یک واحد می‌تواند تأثیرات زیادی روی دیگر واحدها داشته باشد. نسبیت در زیست‌شناسی به بررسی ارتباط میان مکانیک کلاسیک و مکانیک کوانتومی در سطح سلولی و مولکولی نیز می‌پردازد. این نظریه می‌تواند به ما در درک بهتر تعاملات سلولی و فرآیندهای زیست‌شناسی کمک کند. از دیدگاه نظریه نسبیت در زیست‌شناسی، تکامل و تغییر در زمان به عنوان پدیده‌های نسبی مورد بررسی قرار می‌گیرند. این نظریه به ما کمک می‌کند تا بهتر درک کنیم که چگونه تغییرات محیطی و انتخاب‌های طبیعی می‌توانند به تکامل گونه‌ها منجر شوند. نظریه نسبیت در زیست‌شناسی به بررسی تغییرات زمانی در جوامع و اکوسیستم‌ها می‌پردازد. این تغییرات ممکن است ناشی از تغییرات محیطی، تغییرات در تعداد جمعیت‌ها، و یا تغییرات در ساختار ژنتیکی باشند. درک این تغییرات و پاسخ به آنها از اهمیت بسیاری در زیست‌شناسی برخوردار است.

در نتیجه، نظریه نسبیت در زیست‌شناسی به ما کمک می‌کند تا به دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی و تعاملات در دنیای طبیعی بپردازیم و به مسائل مختلف زیست‌شناسی با یک چشم تازه نگاه کنیم. این رویکرد نوآورانه می‌تواند به ما کمک کند تا بهتر درک کنیم چگونه جهان زیست‌شناسی و تکامل عمل می‌کند و چگونه می‌توانیم مفاهیم فیزیکی را در زمینه‌های متنوع زیست‌شناسی به کار ببریم.

کتاب رقص با آوای حیات

دنیس نوبل
دنیس نوبل (زاده 16 نوامبر 1936) یک زیست شناس بریتانیایی است که از سال 1984 تا 2004 کرسی فیزیولوژی قلب و عروق را در دانشگاه آکسفورد داشت و به عنوان پروفسور بازنشسته و مدیر مشترک فیزیولوژی محاسباتی منصوب شد. او یکی از پیشگامان زیست شناسی سیستم ها است و اولین مدل ریاضی کارآمد قلب کار را در سال 1960 توسعه داد.نوبل در مدرسه امانوئل و دانشگاه کالج لندن (UCL) تحصیل کرده است.