ریک ینسی

ریک ینسی

ریچارد یانسی (متولد 4 نوامبر 1962) نویسنده آمریکایی است که آثار معمایی، فانتزی و علمی تخیلی را با هدف نوجوانان می نویسد. ریک یانسی در حومه میامی ، فلوریدا متولد شد.
یانسی اولین داستان کوتاه خود را در کلاس هفتم هنگام تحصیل در دبیرستان Crystal Lake Junior در فلوریدا نوشت. وی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان لیک لند، در کالج جنوبی فلوریدا پذیرفته شد و در رشته ارتباطات تحصیل کرد. پس از یک سال اقامت در کالج جنوبی فلوریدا، یانسی به دانشگاه ایالتی فلوریدا منتقل شد و در نهایت با مدرک کارشناسی از دانشگاه روزولت فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، یانسی قصد داشت در دانشکده حقوق شرکت کند.
سرانجام، یانسی بجای دانشکده حقوق تصمیم گرفت و تدریس کلاسهای انگلیسی و همچنین بازیگری و کارگردانی در تئاترهای محلی جامعه را آغاز کرد. در سال 1991، یانسی برای شغل دولتی درخواست کرد و توسط سرویس درآمد داخلی استخدام شد، و در آنجا دوازده سال به عنوان نماینده کار کرد.
یانسی همچنین 10 سال از زندگی خود را در ناکسویل، تنسی گذراند، جایی که دو کتاب از او تنظیم شده است.

کتاب های ریک ینسی

دریای بی کران


هیولا شناس ۱


آخرین ستاره


موج پنجم


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟