جان جی کاپلا

جان جی کاپلا

جان کاپلا استادیار رشته‌ی بازرگانی در دانشکده‌ی سنت جوزف نیویورک است؛ جایی که طی بیست سال گذشته دوره‌های بازاریابی، مدیریت و تجارت بین‌الملل را تدریس کرده است.
وی پیش از عضویت در هیئت‌علمی دانشکده‌ی سنت جوزف، استادیار رشته‌ی مدیریت در دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه فنّاوری نیویورک و استاد میهمان رشته‌ی مدیریت در دانشکده‌ی بازرگانی سی سیمز در دانشگاه یشیوا بود. آقای کاپلا کارگاه‌ها و سمینارهای متعددی درباره‌ی نحوه‌ی شروع تجارت مبتنی‌بر واردات و صادرات در نـــواحی مختلــف کلان‌شـــهر نیویـــورک برگــزار کـــرده اســت. او همچنیـــن یکــی از نویســـندگان کـــتاب Dictionary of international business terms (انتشارات Barran) بوده که برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ منتشر شده و اکنون چاپ سوم آن در دسترس است.
جان، پیش از تدریس، در سِمت مدیر فعالیت‌های بین‌المللی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات پزشکی، جراحی و بهداشتی فعالیت ‌می‌کرده است. وی تجارت تولید این محصولات را در پورتوریکو راه‌اندازی کرد و خود نیز، مسئولیت مدیرعاملی را برعهده گرفت.
آقای جان کاپلا درحال‌حاضر مدیرعامل شرکت CADE International است. این شرکت خدمات مشاوره‌ای و آموزشی خود را در زمینه‌ی تجارت بین‌الملل، ارتباطات تجاری، واردات، صادرات، اخذ مجوز و سرمایه‌گذاری خارجی به تجار سراسر دنیا ارائه می‌کند.

کتاب های جان جی کاپلا

واردات و صادرات