جان دوئر

جان دوئر

جان دوئر (John Doerr) متولد سال 1951 در سنت لوئیس در میسوری است. او که از سرمایه گذاران ریسک پذیر دره سیلیکون است، بیش از یک میلیارد دلار ثروت دارد تاکنون در شرکت‌های مهمی از جمله گوگل، آمازون، کامپک، سان میکروسیستمز و نت اسکیپ سرمایه گذاری کرده است.

جان دوئر، در طی 37 سال، خدمات و مشاوره های ارزشمندی به کارآفرینان ارائه کرده تا شرکتهایی نوآور و تیم هایی مقتدر بسازند. در سال 2018، کتابی تحت عنوان (Measure What Matters) نوشت که به سرعت در لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت. او در این کتاب، راههای برای تعیین اهدافی متهوارنه و نیز راه های رسیدن به آن اهداف را به خوبی تببین کرده است. او از طریق این کتاب و پلتفرم WhatMatters.com، درس های ارزشمندی را به نوآوران و کارآفرینان ارائه می کند.
جان دوئر که از سرمایه گذاران اصلی و عضو هیئت مدیره های گوگل و آمازون بوده است، به ایجاد بیش از نیم میلیون شغل و بهترین کمپانی های جهان کمک کرده است. او در کنار شغل اصلی اش، به کارآفرینان اجتماعی کمک می کند تا در زمینه هایی نظیر آموزش عمومی، تغییرات اقلیمی، فجایع طبیعی، فقر جهانی و ... باعث تغییرات مثبت شوند. او همچنین در هیئت مدیره بنیاد خیره اوباما و نیز one.com خدمت می کند.

کتاب های جان دوئر

مهم ها را بسنجید