علیرضا رضاداد

علیرضا رضاداد

'علیرضا رضاداد' (زادهٔ ۲۳ دی ۱۳۳۸ تهران) دبیر ۶ دوره جشنواره فیلم فجر و ۶ دوره جشنواره فیلم کودک بوده‌است، که اکنون به عنوان مشاور ارشد سازمان سینمایی ایران فعالیت می‌کند.
رضاداد فارغ‌التحصیل دانشسرای معلم بوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داده‌است.
وی تا سال ۱۳۶۰ به عنوان کارشناس واحد کتاب با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشت و از این سال تا سال ۱۳۶۶ با عضویت در شورای طرح و برنامه و سپس به عنوان مسوول بخش تولید گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیما به فعالیت خود ادامه داد. علیرضا رضاداد از سال ۱۳۶۶ به سمت مدیر طرح و برنامه و قائم‌مقام شبکه دوم سیما انتخاب شد.
وی از سال ۱۳۷۴ تا۱۳۷۸ عضو هیئت مدیره و معاون تولید سیما فیلم بوده و از سال ۱۳۷۸ در سمت مدیر کل تولید سیمای جمهوری اسلامی ایران به فعالیت پرداخته‌است. رضاداد در طول سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ با تشکیل مجمع سینمای کودک و نوجوان، عضو هیئت مدیره این مجمع و در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز عضو کمیته داوری بوده‌است.
همچنین در کارنامه او مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی (سال‌های ۸۱_۸۵) و دبیری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (۶دوره) دبیر جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان (۴ دوره)، دبیر سومین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، مجری طرح محمد رسول‌الله (فیلم ۱۳۹۴) به چشم می‌خورد.

کتاب های علیرضا رضاداد