دیل اچ شانک یک روانشناس آموزشی، دینی سابق و استاد فعلی دانشکده آموزش در دانشگاه کارولینای شمالی در گرینسبورو است. وی در مورد تأثیر متغیرهای اجتماعی و آموزشی بر شناخت، یادگیری، خود تنظیم و انگیزه تحقیق کرده است. شانک در هیئت تحریریه ژورنال هایی مانند روانشناسی آموزشی معاصر و نقد و بررسی روانشناسی آموزشی خدمت کرده است، و بسیاری از مقالات ژورنال و فصل های کتاب در زمینه روانشناسی آموزشی را تألیف کرده است. وی علاوه بر کتابهای دیگر، نویسنده کتاب درسی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، نظریه های یادگیری: یک دیدگاه آموزشی و هماهنگی انگیزه در آموزش: تحقیقات و نظریه های نظریه می باشد.