هانس ویلهلم

هانس ویلهلم

هانس ویلهلم (Hans Wilhelm) متولد ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۵ ‏(۷۴ سال)، یک نویسنده آلمانی-آمریکایی، مؤلف کتاب کودکان، و تصویرساز، و هنرمند ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۵ ‏(۷۴ سال) است. هانس ویلهلم بیش از ۲۰۰ کتاب را نگاشته یا تصویرسازی کرده، که بیشتر آنها برای کودکان می‌باشد. این کتابها به بیش از سی زبان ترجمه شده و جوایز بین‌المللی متعددی کسب نموده‌است. بسیاری از این آثار تبدیل به سریالهای انیمیشنی تلویزیونی شده. هم‌اکنون بیش از چهل و دو میلیون نسخه کتاب از هانس ویلهلم زیر چاپ است. بعضی از معروفترین کتابهای او شامل «همیشه دوستت خواهم داشت»، «دردسر بچه خرگوش»، سریِ «تیرون وحشتناک»، سریِ «والدو»، و کتابهای «نودِل» است.
ویلهلم متولد شهر برمن آلمان است، و همان‌جا رشد کرده. پس از تحصیل در زمینه هنر و کسب‌وکار، برای ۱۲ سال به آفریقای جنوبی نقل مکان نمود، و در آنجا به کار و نقاشی پرداخت و عضو فعال یک گروه تئاتر طنز بود. حرفه نویسندگی او وقتی آغاز شد که سفری دو ساله را به دور دنیا آغاز کرد و در بالی، اسپانیا، انگلستان و بسیاری نقاط دیگر زندگی کرد.
او همچنین مجری سری برنامه‌های ویدئویی «زندگی مشروح» است، که هدفش توضیح تعدادی پدیده‌های روحانی از نقطه نظر شخصی اوست.

کتاب های هانس ویلهلم

تایرون جرزن


تایرون وحشتناک


تایرون و دار و دسته اش


قصه های دایناسور کوچولو


من چه کسی هستم؟


دیگر دروغ نمی گویم!


قرار بازی در ساعت 3


ماجرای تنهایی من!


تولدت مبارک


پدربزرگم کجاست؟


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟