ویلیام آردن

ویلیام آردن

مایکل کالینز مشهورترین نام مستعار دنیس لیندز (15 ژانویه 1924 - 19 آگوست 2005)، نویسنده آمریکایی است که در درجه اول داستان های مرموز می نوشت.
در طول چهار دهه، لیندز حدود 80 رمان و 200 داستان کوتاه را در هر دو موضوع رمز و راز و ادبی منتشر کرد. او دریافت کننده جایزه Edgar از Mystery Writers of America (MWA) ، جایزه Lifetime Achievement Award توسط Private Eye Writers از آمریکا و Marlowe Lifetime Achievement Award از MWA ، جنوب کالیفرنیا بود.

با شروع از سال 1968 با داستان معمایی غار نالان و پایان دادن به 1989 با چرخ های داغ، لیندز چهارده رمان با نام قلم ویلیام آردن برای سریال کارآگاه نوجوانان "سه محقق" نوشت، که توسط رابرت آرتور، جونیور ساخته شد. او همچنین پنج رمان که شامل شخصیت خصوصی کین جکسون ، پلیس سابق ارتش است که پس از ترک ارتش به یک متخصص امنیت صنعتی تبدیل شده است را نوشت. اولین رمان جکسون، یک قدرت تاریک، در سال 1968 ظاهر شد. به عنوان آردن، لیندز همچنین داستان جاسوسی بسیار مورد توجه "موفقیت یک مأموریت" را نوشت که نامزد نهایی جایزه ادگار در سال 1968 برای بهترین داستان کوتاه بود.

کتاب های ویلیام آردن

معمای کلبه کوچک


راز دره نالان


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟