کاترین کوب

کاترین کوب

کاترین (کیت) کوب در یک مزرعه 200 جریب در جوبیل، آیووا، در یک خانواده بزرگ و متعبد مسیحی بزرگ شد. در سال 1962، او از کالج وارتبورگ، یک مدرسه لوتر در واورلی، آیووا فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، او یک معلم شد و همچنین به عنوان یک کارمند کلیسای منطقه برای فرقه خود خدمت کرد، و به نه کلیسای غرب میانه در ایجاد کلیساهای جدید کمک کرد. علاقه او به فرهنگ های دیگر و سفر باعث شد وی در سال 1967 در آزمون خدمات خارجی شرکت کند.
در سال 1969، کوب به واشنگتن دی سی نقل مکان کرد تا کار خدمات خارجی خود را با آژانس اطلاعاتی ایالات متحده آغاز کند. ماموریت های او را به ساحل عاج، زامبیا، کنیا و رومانی برد. در سال 1978، وی برای آموزش زبان فارسی به ایالات متحده بازگشت و در ژوئیه سال 1979 وارد ایران شد - کشوری که در تنگنای یک انقلاب عظیم سیاسی و اجتماعی قرار دارد. کوب ایمان خود را با خود وارد سرویس امور خارجه کرد و همین امر باعث شکل گیری رویکرد او به تجربیاتی شد که در ایران داشت.
کوب به عنوان مدیر انجمن ایران و آمریکا (IAS) در تهران منصوب شد، یک موسسه فرهنگی زیر نظر سفارت ایالات متحده که به عنوان مرکز تبادلات مردم به مردم و یادگیری زبان انگلیسی فعالیت می کرد. مسئولیت او احیای IAS بود، همانطور که در ناآرامی های سیاسی آن زمان بیکار مانده بود.

کتاب های کاترین کوب

مهمان انقلاب