وست موریس ال

وست موریس ال

موريس وست، نويسنده‎ی استراليايی، در سال 1916 در شهر ملبورن به دنيا آمد. تحصيلات دانشگاهی خود را در شهرهای ملبورن و تاسمانی به پايان رسانيد و مدت هفت سال در مدارس عالي نوول‎گال جنوبی و تاسمانی، به تدريس زبان‎های انگليسی، فرانسه و تاريخ ادبيات اروپا پرداخت.
در جنگ دوم جهانی، به سمت ستوان نيروی دريايی استراليا وارد خدمت شد و تا سال 1943 در اقيانوس اطلس به خدمت ادامه داد. در اين تاريخ به عنوان منشی ويليام موريس هوگ، نخست‎وزير سابق استراليا و عضو عالی شورايی جنگ انتخاب شد.
يك سال بعد، مديريت ايستگاه اصلی راديوی ملبورن به او واگذار شد. سپس يكی از كسانی بود كه بزرگ‎ترين انجمن ضبط و پخش راديويی را در استراليا پي‏ريزی كردند. در سال 1954 مديريت اين انجمن را عهده‎دار شد و با برگرداندن بهترين آثار ادبی انگليسی به صورت نمايشنامه‎های راديويی، موفقيت بسيار به دست آورد.
از سال 1956 موريس وست به كار نويسندگی پرداخت و در دوسال هفت داستان و نمايشنامه نوشت و شهرت فراوان به دست آورد. كتاب «وكيل شيطان» را در سال 1959 منتشر كرد كه بلافاصله با استقبال گرم و بی سابقه‎‏ی منتقدان روبرو شد و در مدت دو سال سه ميليون نسخه از آن به فروش رسيد.
آثار ادبی موريس وست در حال حاضر از مرز  بيست گذشته است كه هر يك از آنها در نوع خود شاهكاری است كم نظير.

کتاب های وست موریس ال

وکیل شیطان