دکتر کاترین لوئیس، از سه نسل از معلمان مدارس دولتی می آید. او بیش از سه دهه در مدارس ژاپن و ایالات متحده تحقیقاتی انجام داده است و اولین گزارش های انگلیسی زبان مطالعه درسی ژاپنی را منتشر کرده است. لوئیس، یک دانشمند محقق در کالج میلز، مطالب ویدئویی و چاپی را توسعه داده است که بسیاری از مربیان را به مطالعه درسی معرفی کرده است. او هفت پروژه تحقیقاتی چند ساله را هدایت کرده است که توسط آژانسهای فدرال ایالات متحده تامین مالی شدهاند، و کارآزمایی تصادفی و کنترلشده مطالعه درسی او با منابع محتوای ریاضی (ربکا پری، Co-PI) توسط بررسی معیارهای What Works Clearinghouse به عنوان یکی از دو مورد شناسایی شد. مطالعات یادگیری حرفه ای ریاضیات (از 643 مورد بررسی شده) برای برآورده کردن معیارهای علمی و تأثیر مثبت بر مهارت ریاضی دانش آموزان.