دکتر ویلیام پی ارکول، استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی است، جایی که او به عنوان مدیر برنامه روانشناسی مدرسه از سال 1987 تا 2004 خدمت کرد. او مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد. در روانشناسی و هنرهای ارتباطی از دانشگاه ویسکانسین مدیسون، و دکترای او. در روانشناسی تربیتی با تخصص در روانشناسی مدرسه از دانشگاه تگزاس در آستین. او برای موسسه تحقیقاتی تعامل انسانی در لس آنجلس کار کرده و مشاور سیستمهای مختلف مدارس کارولینای شمالی، آژانسهای دولتی و مشاغل خصوصی بوده است. دکتر ارکول عضو انجمن روانشناسی آمریکا و آکادمی روانشناسی مدرسه آمریکا، دریافتکننده جایزه لایتنر ویتمر APA (که بهخاطر قدردانی از مشارکتهای تحقیقاتی اولیه شغلی در زمینه روانشناسی مدرسه داده میشود)، یکی از اعضای منتخب انجمن برای مطالعه روانشناسی مدرسه، دریافت کننده جایزه تعالی در توسعه کارکنان انجمن روانشناسی مدرسه کارولینای شمالی، و به عنوان یک محقق برجسته دانشکده در NCSU شناخته شده است. او رئیس شورای بین دانشگاهی کارولینای شمالی در زمینه روانشناسی مدرسه بوده است. معاون انتشارات، ارتباطات و امور کنوانسیون بخش روانشناسی مدرسه APA؛ و تهیه کننده اجرایی مجموعه گفتگو برای بخش روانشناسی مدرسه. دکتر ارکول دارای گواهی هیئت مدیره در روانشناسی مدرسه توسط هیئت روانشناسی حرفه ای آمریکا (ABPP) است و به عنوان رئیس آکادمی روانشناسی مدرسه آمریکا خدمت کرده است. برنامه تحقیقاتی اولیه او بر فرآیندهای بین فردی و نتایج مرتبط با مشاوره روانشناختی متمرکز است. دکتر ارکول تقریباً 100 مقاله ژورنالی، فصل کتاب و سایر آثار علمی و همچنین سه کتاب تولید کرده است. او دستیار سردبیر فصلنامه روانشناسی مدرسه و سردبیر مهمان شماره های ویژه بررسی روانشناسی مدرسه و مجله مشاوره آموزشی و روانشناسی بوده است. او همچنین در هیئت تحریریه پنج مجله علمی خدمت کرده است.