موریس تیلی یو

موریس تیلی یو

موریس تیلی‌یو (7 اوت 1921 - 2 فوریه 1978) نویسنده و هنرمند بلژیکی طنز بود. بسیاری او را یکی از چهره های اصلی کمیک های بلژیکی پس از جنگ می دانند. موریس تیلیو در سال 1921 در هوی به دنیا آمد. ابتدا برای نیروی دریایی بازرگانی تحصیل کرد، اما پس از تهاجم آلمان به بلژیک در سال 1940، آینده شغلی او از بین رفت. او ادعا می کند که در حالی که در بوردو منتظر کشتی بود که او و او را ببرد. یکی از دانش‌آموزان آمریکای جنوبی، یک بمب‌افکن غواصی استوکا به کشتی دیگری حمله کرد و کشتی‌های تیلیو را وادار کرد تا دور بزنند و تیلیوکس را به خانه برگرداند.
او به نویسندگی روی آورد و اولین رمانش Le navire qui tue ses capitanes (کشتی که ناخداهایش را می کشد) در سال 1943 منتشر شد. بسیاری از داستان های او در دریا یا در اسکله هایی که ممکن است جاه طلبی های اولیه اش در آنجا شکل گرفته باشد، روایت می شود. دو رمان دیگر قرار است در این زمان نوشته شده باشند، اما به نظر می رسد در مورد اینکه آیا واقعاً منتشر شده اند یا نه، سردرگمی وجود دارد.
تیلیو قبلاً به عنوان یک هنرمند کارهایی انجام داده بود. او به عنوان هنرمند و نویسنده در کمیک های مختلف هفتگی و ماهانه مشارکت داشت و اغلب آثار خود را با نام های مستعار انگلیسی مختلف امضا می کرد.

کتاب های موریس تیلی یو

الماس ها


زیردریایی گمشده


اشباح همزاد