لیندا ترون، (روانشناسی تربیتی)، استاد دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شمال غرب آفریقای جنوبی است. تحقیقات او به بررسی این موضوع میپردازد که چرا و چگونه برخی از جوانان آفریقای جنوبی به خوبی با فقر، یتیمبودن، و/یا مشکلات یادگیری سازگار میشوند و چگونه زمینههای اجتماعی-فرهنگی فرآیند تابآوری آنها را شکل میدهد. او دستیار سردبیر مجله بین المللی آموزش و روانشناسی مدرسه آفریقای جنوبی است. در سال 2013، انجمن آموزش آفریقای جنوبی به دلیل کمک هایش به درک غنی تر از فرآیندهای تاب آوری در جوانان آفریقای جنوبی مدال تحقیقاتی را به او اعطا کرد.