زیاد انتار (زادهٔ ۱۹۷۸ در صیدا، لبنان) فیلمساز و عکاس لبنانی است. او قبل از اینکه به هنرهای ویدئویی و هنر روی آورد، در رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه آمریکایی بیروت تحصیل کرد و با اخذ اقامت در کاخ توکیو در پاریس و مدرک فوق دیپلم از École Nationale supérieure des Beaux-Arts پاریس. فیلمهای کوتاه زیاد انتار با لحنی بازیگوش، دنیایی در تضاد را تداعی میکنند. پس از جنگ لبنان در سال 2006، زیاد عنطار فیلم کوتاهی با عنوان La Marche Turque تولید کرد. این تصویر دستان یک پیانیست را نشان می دهد که پارتیشن موتزارت را می نوازد، در حالی که صدای چکش خورده است و انسان را به یاد بمب گذاری می اندازد. در سال 2002، آنتار یک فیلم مستند را کارگردانی کرد که به مربی خود، عکاس ژان لوک مولن اختصاص داشت. در سال 2000، او یک Kodak Reflex 1948 و 10 رول فیلم سیاه و سفید که در سال 1976 منقضی شده بود به دست آورد. او شروع به استفاده از این مواد قدیمی کرد و جلوه ای مبهم و تقریباً انتزاعی بر روی عکس هایش ایجاد کرد. یکی از این عکسها ولید جنبلاط را به تصویر میکشد و ظاهراً خطری را که رهبر دروزیهای لبنان پس از انتقاد از حزبالله و دولت سوریه با آن مواجه است، تداعی میکند.