کاترین برهم، دکترا، یک روانشناس مدرسهای است که در حوزه مدرسه مستقل یسلتا (تگزاس) و مدارس دولتی دنور (کلرادو) تجربه دارد. او عضو هیئت علمی روانشناسی مدرسه در دانشگاه تگزاس در ال پاسو و دانشگاه کلرادو در دنور بوده است. دکتر برهم به عنوان یک روانشناس مدرسه، ناحیه خود را در توسعه نقش های بین رشته ای برای روانشناسان مدرسه رهبری کرد که ارتباط خدمات بهداشت روانی را با یادگیری افزایش می داد، آموزش های داخلی را در مورد آموزش کودکان با کمبود توجه ارائه کرد و برای اجرای استانداردها در منطقه برنامه ریزی کرد. آموزش مبتنی بر او تحقیقاتی را با مشاوره انجام داده است، کتابی در مورد مداخلات برای مشکلات عاطفی و رفتاری مدرسه تالیف کرده است، در سطح ملی با موضوع تاب آوری منتشر شده است، و دوره های پسا دکتری را در زمینه خانواده درمانی و شیوه های عصبی گذرانده است.