نویسنده چابک برای همه (O'Reilly Media، 2018) و مدیریت محصول در عمل (O'Reilly Media، 2017) است. او به ایجاد و مقیاسبندی شیوههای مدیریت محصول در شرکتهایی از استارتآپهای اولیه تا شرکتهای Fortune 50 کمک کرده است. مت به عنوان 50 تأثیرگذار برتر مدیریت محصول توسط PM Year in Review برای سال 2016 و 2015 انتخاب شد. مت یکی از بنیانگذاران و شریک Sudden Compass است، یک شرکت مشاوره که به سازمان هایی مانند Spotify، Clorox، و Procter & Gamble کمک کرده است تا مشتری مداری را عملی کنند. مت در کار خود به عنوان یک ارتباط دهنده فناوری، کارگاه های آموزشی تبدیل دیجیتال و استراتژی داده را برای شرکت هایی مانند جنرال الکتریک، آمریکن اکسپرس، فایزر، مک کان و جانسون و جانسون توسعه داده و رهبری کرده است. پیش از این، مت بهعنوان مدیر ارشد محصول در استارتآپ موسیقی Songza (خرید شده توسط Google) و رئیس محصولات مصرفکننده در Bitly کار میکرد. مت همچنین یک موسیقیدان، مهندس ضبط و نویسنده کتابی در مورد خواننده و ترانه سرا الیوت اسمیت است. او با همسرش جوآن و لاک پشتشان شلدون در بروکلین، نیویورک زندگی می کند.