ماساکی ایمای (今井 正明، ایمای ماساکی، متولد 1930) یک نظریه پرداز سازمانی و مشاور مدیریت ژاپنی است که به دلیل کارش در زمینه مدیریت کیفیت، به ویژه در کایزن شناخته شده است.ایمای متولد توکیو، مدرک کارشناسی خود را در سال 1955 از دانشگاه توکیو گرفت و در آنجا به کار فارغ التحصیل در روابط بین الملل ادامه داد.اواخر دهه 1950 ایمای به مدت پنج سال در واشنگتن دی سی در مرکز بهره وری ژاپن کار کرد، جایی که او مسئول همراهی گروهی از بازرگانان ژاپنی در بازدید از کارخانه های آمریکایی بود. در سال 1962 در توکیو آژانس استخدامی خود را برای استخدام کارکنان مدیریتی، اجرایی و تحقیقاتی تأسیس کرد.در سال 1986 او گروه مشاوره موسسه کایزن (KICG) را برای کمک به شرکت های غربی در معرفی مفاهیم، سیستم ها و ابزارهای کایزن تأسیس کرد. در همان سال او کتاب مدیریت بازرگانی "کایزن: روحیه ژاپنی بهبود" را در ژاپن منتشر کرد که به محبوبیت مفهوم کایزن در غرب کمک کرد.