دکتر ماکس ساترلند نویسنده، مقاله نویس و روانشناس بازاریابی است که به عنوان مشاور مستقل در استرالیا و ایالات متحده آمریکا کار می کند. یک متخصص در روانشناسی ارتباطات، ستون ماهانه او در وب به نشانی www.sutherlandsurvey.com ارسال می شود. او استاد کمکی بازاریابی در دانشگاه باند و پژوهشگر افتخاری اصلی در دانشگاه ولونگونگ است. شرکت بسیار موفقی که او تأسیس کرد در ردیابی اثرات ارتباطات تبلیغاتی برای بسیاری از تبلیغکنندگان برجسته جهانی از جمله Gillette، Merck، Kodak، McDonalds، Miller، Qantas، Nestle و Pfizer تخصص داشت. او مقالات متعددی را در مجلات آمریکایی، اروپایی و استرالیایی منتشر کرده است و در هیئت تحریریه مجله بین المللی مدیریت برند و مجله بین المللی تبلیغات فعالیت می کند.دکتر ساترلند با مدارک تحصیلی در بازاریابی و روانشناسی، در تعدادی از دانشگاههای ایالات متحده آمریکا و استرالیا سمتهای عالی علمی داشته است. او جلسات سخنرانی تمام وقت در زمینه تحقیقات بازار و رفتار مصرف کننده در دانشگاه NSW و مدرسه بازرگانی دیوید سایم (دانشگاه موناش کنونی) و همچنین استاد مدعو در دانشگاه ایالتی کنت و دانشگاه سانتا کلارا در ایالات متحده آمریکا داشته است. او سردبیر سابق پژوهشگر بازاریابی استرالیا، عضو و رئیس سابق انجمن تحقیقات بازار و اجتماعی استرالیا و عضو موسسه بازاریابی استرالیا است.