کتاب وقتی که پدر سبیلش را تراشید

Als Vater sich den Bart abnahm
کد کتاب : 104167
مترجم :
شابک : 978-6220404088
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 175
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب وقتی که پدر سبیلش را تراشید اثر ولف دیتریش شنوره

کتاب « وقتی که پدر سبیلش را تراشید» نوشته « ولف دیتریش شنوره» توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌داستان «وقتی که پدر سبیلش را تراشید» نوشته ولف دیتریش شنوره به‌تازگی با ترجمه کتایون سلطانی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب دویست‌وبیست‌ودومین عنوان «ادبیات جهان» است که این‌ناشر چاپ می‌کند و نسخه اصلی آن سال ۱۹۹۵ توسط انتشارات برلین ورلاگ در آلمان منتشر شده است. ولف دیتریش شنوره، نویسنده‌ای آلمانی است که پیش‌تر داستان کوتاهی با نام «هنگام فرار» از او در مجموعه‌ «کبوترهای ایلیا» با ترجمه کتایون سلطانی توسط نشر افق چاپ شده است. او نویسنده‌ای است که به اجبار به جبهه جنگ جهانی دوم فرستاده شده و سال ۱۹۴۵ پس از پایان جنگ، خسته و ملول به برلین ویران برگشت. شنوره از پایه‌گذاران گروه ادبی چهل و هفت است. او متولد ۱۹۲۰ بود و سال ۱۹۸۹ درگذشت.
«وقتی پدر سبیلش را تراشید» هم مانند داستان‌های دیگر این‌نویسنده، از زندگی خودش سرچشمه می‌گیرد. او نیز، مانند پسرکوچولوی هر دو کتاب «وقتی پدر سبیلش را تراشید» و «آن وقت‌ها که هنوز ریش پدر قرمز بود»، بدون حضور مادر کنار پدرش در محله وایسنزه برلین بزرگ شد. بیشتر داستان‌های کتاب پیش‌رو، فضای سیاسی دارند و مخاطب را از منظر نگاه پدر و پسر حاضر در قصه‌ها، با بحران اقتصادی آلمان و شرایطی که منجر به قبضه‌کردن قدرت توسط فاشیست‌ها شد آشنا می‌کنند. مجموعه‌داستان «وقتی که پدر سبیلش را تراشید»‌ ۱۰ داستان دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «زیباترین صبح زندگی‌ام»، «وقتی یاس بنفش دوباره شکوفا می‌شود»، «وقتی که پدر سبیلش را تراشید»، «فریتْسشن»، «تعمیری دشوار»‌، «چنگ و دندان»، «آقای کلوتات یا پهنه دریاها»، «بازگشت به بهشت»، «شانس و شیشه» و «فانوس، فانوس».

کتاب وقتی که پدر سبیلش را تراشید

ولف دیتریش شنوره
ولف دیتریش شنوره( Wolfdietrich Schnurre )(زاده ۲۲ اوت ۱۹۲۰ – درگذشته ۹ ژوئن ۱۹۸۹) نویسنده آلمانی بود. او که بیشتر به خاطر داستان‌های کوتاهش شناخته می‌شود، داستان‌ها، خاطرات روزانه، شعرها، نمایشنامه‌های رادیویی و کتاب‌های کودک نوشت. او در فرانکفورت آم ماین به دنیا آمد و بعداً در برلین وایسنزه بزرگ شد، در خانواده‌ای از طبقه متوسط بزرگ شد و تحصیلات پس از متوسطه را دریافت نکرد. او از سال 1939 تا سال 1945 در ارتش آلمان نازی خدمت کرد، زمانی که پس از دستگیری به دل...