کتاب آشتی با کودک درون

Reconcile with the child inside
شناسایی و صمیمیت با کودک درون
کد کتاب : 10723
شابک : 9789642365425
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آشتی با کودک درون اثر علی شمیسا

"آشتی با کودک درون" یا به عبارت دیگر "شناسایی و صمیمیت با کودک درون" کتابی است از"علی شمیسا" که در آن به تفصیل از شکل ها و انواع مختلف کودک درون صحبت کرده است و به این ترتیب به خوانندگان آموزش می دهد که چطور کودک درون خود را با تمام ویژگی های مختلفش نظیر بازیگوشی، خلاقیت و عطوفت فعال کنند.
"علی شمیسا" در این کتاب اظهار می دارد که "شناسایی و صمیمیت با کودک درون" این امکان را به شما می دهد که بتوانید ویژگی های رفتاری تان را بهتر تنظیم کنید. برای مثال اگر فرد با نشانه های کودک لجباز درون آشنا باشد، در صورت بروز چنین علائمی در رفتار، می تواند آن را تحت کنترل شخصیت بالغ خود قرار داده و راحت تر مهارش کند؛ یا اگر ویژگی مثبتی همچون سرزندگی یا بازیگوشی کودک درون را بشناسد، می تواند با بال و پر دادن به آن کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده و اوقات شادتری را سپری کند. کودک درون ارتباط تنگاتنگی با عواطف و احساسات هر فرد دارد و حالات مختلف حسی نظیر خوشحالی، غم، وحشت، خشم و محبت می تواند به شدت به کودک درونی مرتبط باشد که تصمیم گرفته در قالب این احساسات نمود ظاهری پیدا کند.
بسیاری از افراد ممکن است در مواجهه با عنوان "آشتی با کودک درون" به این بهانه متوسل شوند که دیگر از سن آن ها برای "شناسایی و صمیمیت با کودک درون" گذشته است اما "علی شمیسا" در این اثر نشان می دهد که چطور التیام و بازیابی کودکی درون می تواند در هر سن و سالی بر روحیات شما تاثیر بگذارد و زندگی را برایتان لذت بخش تر کند.

کتاب آشتی با کودک درون

علی شمیسا
دارای لیسانس روانشناسی بالینی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران (64-68)دارای دکتری حرفه ای روانشناسی مشاوره از دانشگاه تربیت معلم تهران (71-73)عضو متخصصین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایرانعضو هیات رئیسه انجمن مشاوره ایران (84-86)صاحب امتیاز و مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه روانشناسی جامعهسردبیر مجله الکترونیکی روانشناسی جامعه (با بیش از 25 مجله الکترونیکی به نشانی www.shamisapsy.ir)مدیر موسسه آموزشی روانشناسی جامعه با کد ثبت (18315)نویسنده کتاب های روانشناسی (با شعار روانشناسی به ...
قسمت هایی از کتاب آشتی با کودک درون (لذت متن)
در یک جامعه یا خانوادهٔ کامل گرای عصبی و روان پریش، گاه باورهایی صددرصد مطلق گرایانه وجود دارد. برای مثال برخی افراد به یکدیگر می گویند: «تو بایستی دکتر یا مهندس بشوی» یا «تو حق نداری اشتباه بکنی». از این رو به نوعی آزادی عمل و انتخاب فردی کودک به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. کودکی که از اندامی متناسب برخوردار نیست یا بیش از حد کوتاه یا چاق است، به صورت های مختلف مورد تحقیر و توهین های فرهنگی قرار می گیرد. کودکی که نتوانسته طبق معیارهای کامل گرایانهٔ جامعه جلو برود و خانواده و دوستانش به شدت او را با دیگران مقایسه می کنند، کودکی که از لحاظ اقتصادی یا اجتماعی در رده های پایین جامعه است و همسالان تحقیرش می کنند، این موضوع برایش به صورت عقده در می آید.

کودک درون را می توان به شیوه ها و اشکال گوناگون تجربه کرد. پس به حال و هوای دوران کودکی خود نزدیک شوید. شاید بگویید سخت است. بله؛ باید گام به گام به سمت یافتن او حرکت کنید. سال هاست از او فاصله گرفته اید، تجربه هایی که با او داشته اید، برایتان کمرنگ شده، دیگر با آن فضا، هم حسی نمی کنید و به عمق خاطرات ناخودآگاهت فرو رفته اید؛ اما این حالت در چهره، صدا، شوخی ها و عصبانیت هایت خود را نشان می دهد. کودک درون را در لایه های پنهان ناخودآگاه پیدا کنید.