کتاب حقوق کار (جلد دوم)

Labour law
کد کتاب : 113991
شابک : 978-9645308436
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حقوق کار (جلد دوم) اثر عزت الله عراقی

در حقوق کار باید به این نکته مهم توجه داشت که ویژگی‌های تعهدات کارگر - یعنی انجام شخصی، نظارت شده و دقیق کار و نیز اختیارات گسترده کارفرما در اداره کارگاه، برقراری شرایط مناسب کار اعم از ساماندهی مدت کار ایمنی محیط کار شرایط ویژه زنان و نوجوانان، مزد عادلانه و متناسب با نیازهای کارگر و حمایت از پرداخت آن را ایجاب می کند. رعایت این شرایط حداقلی لازمه احترام به شأن انسانی کارگر محسوب میشود؛ و نادیده گرفتن این حمایتها - که سلامت و گاه جان کارگر را تهدید میکند - مسئولیت کارفرما را در پی خواهد داشت.
از سوی دیگر، سیاست گذاری در زمینه آموزش به عنوان مقدمه اشتغال، بسترسازی برای اجرای برنامه های منسجم اشتغال زا، ایجاد سازوکارهای نظارت بر رعایت مقررات کمک به حل اختلاف‌های کار از راه نهادهای مناسب و احترام به تعهدات بین‌المللی از جمله تکالیف دولت در شکل تحول یافته و مدرن آن است.

کتاب حقوق کار (جلد دوم)

عزت الله عراقی
سیدعزت‌الله عراقی (۱۳۱۹ در کرمان- ۲۰ آبان ۱۳۹۶ در تهران) حقوق‌دان ایرانی و استاد دانشگاه تهران بود. او ملقب به پدرِ حقوق کارِ ایران بود و برای نگارش کتاب حقوق بین‌المللی کار برگزیدهٔ هفتمین دورهٔ کتاب سال ایران شد.عزت‌الله عراقی در سال ۱۳۱۹ (ش) در شهر کرمان به دنیا آمد. تحصیلات دوره ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان رساند. در کنار تحصیلات مدرسه‌ای، به فراگیری صرف و نحو عربی، منطق و مقدمات فلسفه در محضر اساتید همچون محمد جواد آموزگار، سعید العراقین (پدرشان) وآقا...
دسته بندی های کتاب حقوق کار (جلد دوم)