کتاب تب یونجه

Hay Fever
کد کتاب : 114536
مترجم :
شابک : 978-6223080531
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1925
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تب یونجه اثر نوئل کاورد

نوئل کاورد، بیش از پنجاه عنوان نمایشنامه منتشر‌ کرده است که بسیاری از آن‌ها، سالیان دراز روی صحنه‌ی نمایش باقی ماندند. بسیاری از نمایشنامه‌های او مانند «تب یونجه»، جزء نمایش‌های پرتکرار و پربیننده‌ی سالن‌های نمایش بودند.
«تب یونجه»، نمایشی است بین کمدی رفتارها و لوده‌گریی که حوادث آن در یک خانه‌ی انگلیسی در دهه‌ی ۱۹۲۰ رخ می‌دهد. چهار عضو خانواده‌ی عجیب و نامتعارف بلیس، هریک مهمانی را دعوت کرده‌اند تا آخر هفته را با هم بگذرانند. مهمان‌ها یک‌به‌یک از راه می‌رسند، اما رفتار صاحب‌خانه‌ها که معجونی است از خودستایی، خودشیفتگی و هیاهو، باعث می‌شود مهمان‌ها به‌ستوه بیایند؛ گرچه اعضای خانواده آن‌قدر درگیر کشمکش‌های خانوادگی خود هستند که به دیگران توجهی ندارند.
این نمایشنامه در پیرامون خانواده‌ای شکل می‌گیرد که با رفتارهای عجیب و نامتعارف، نه‌تنها یکدیگر را آزرده می‌کنند، بلکه موجب آزار و رنجش دیگران می‌شوند.
این نمایش بارها در سالن‌های نمایش کشورهای مختلف به نمایش درآمده است و جزو نمایشنامه‌های موفق کاورد محسوب می‌شود. کتاب «تب یونجه»، نمایشنامه‌ای نوشته‌ی نوئل کاورد و ترجمه‌ی شکیبا محب‌علی است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. کاورد در سال ۱۹۲۴، این نمایشنامه‌ی را به رشته‌ی تحریر درآورد.
مطالعه‌ی این کتاب را به علاقمندان به ادبیات نمایشی توصیه می‌شود.

کتاب تب یونجه

نوئل کاورد
سر نوئل پیرس کوارد بازیگر، نمایشنامه نویس و آهنگساز انگلیسی بود. از جمله دستاوردهای او، او گواهینامه آکادمی شایستگی را در جوایز اسکار در سال 1943 به خاطر "دستاورد برجسته تولید برای In Where We Serve" دریافت کرد.نمایشنامه ها و آهنگ های او که به خاطر شوخ طبعی، پر زرق و برق و سبک شخصی اش شناخته می شود، در دهه های 1960 و 1970 به محبوبیت جدیدی دست یافتند و کار و سبک او همچنان بر فرهنگ عامه تأثیر می گذارد. تئاتر آلبری سابق (در اصل New Theatre) در لندن در سال 2006 به افتخار او به تئاتر Noël Cow...