کتاب کنترل پیش بین خطی

Linear forecast
کد کتاب : 123465
شابک : 978-6007724446
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 378
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب کنترل پیش بین خطی اثر مجموعه ی نویسندگان

این کتاب درنظر دارد مهمترین موضوعات MPC را با توجه به کاربردهای آن برای کنترل فرایند با توجه به مقالات و جزوات اساتید و کتب دانشگاهی مهم، مثل E.F. Camacho و J.M.Maciejowski و... اقتباس شده، بررسی کند برای حصول این منظور مانند زیر طبقه‌بندی خواهد شد:
فصل 2 عوامل اصلی را شرح می‌دهد که در هر فرمول MPC بهترین روش‌ها را مرور می‌کند خلاصه مرور بهترین روش‌ها نیز در این فصل آمده است.
فصل 3 بر مدل کنترل‌کننده‌های پیش بین تجاری تأکید دارد. به دلیل این محبوبیت، GPC به طور مفصل در فصل 4 بررسی می‌شود. دو روش مرتبط که ویژگی‌های پایداری را نشان می‌دهند (CRHPC, SGPC) نیز شرح داده شده‌اند.
فصل 5 GPC را نشان می‌دهد که چگونگی کاربرد تنوع گسترده‌ای از دستگاه‌ها در صنعت فرایند با استفاده از برخی انواع قوانین تنظیم Ziegler-Nichols به کار می‌گیرد. با استفاده از این موارد اجرای GPC به طور قابل ملاحظه‌ای ساده شده است و زمان و بار محاسباتی کمتری از اجرای GPC را به کار می‌برند.
خصوصا برای مورد تطبیقی صرف‌نظر شده است. قوانین بدست آمده برای دستگاههایی که توسط روش منحنی واکنش مدل‌سازی شده است و دستگاه‌های هماهنگ‌کننده بیشترین دستگاهها در صنعت فرایند اند. قوام این روش بررسی می‌شود. حلقه بسته مورد مطالعه قرار می‌گیرد که محدودیت‌های عدم قطعیت را تعریف می‌کنند و پایداری فرآیند واقعی را از زمانی نشان می‌دهد که توسط GPC طراحی شده برای مدل اسمی کنترل کند.
فصل 6 به بررسی پایداری در کنترل پیش‌بین می‌پردازد و سعی دارد مباحثی مانند: محدودیت نهایی که پایداری را تضمین مکند، افق‌های نا محدود، جعل معادلات جبری ریکاتی، استفاده از پارامتری کردن youla را مطرح بنماید.
فصل 7 با عنوان میزان کردن (tuning) مطرح شده است حال سوال اساسی اینجاست که ما در این فصل سعی در انجام چه کاری داریم که در متن کتاب به این سوال پاسخ داده خواهد شد همچنین به بررسی برخی موارد خاص، تجزیه و تحلیل پاسخ فرکانسی، نمونه‌های اختلال و حرکات مشاهده‌گر، مسیر مرجع و فیلتر پیشین(پیش فیلترینگ) خواهیم پرداخت.
روش اجرای GPC بر روی فرآیند‌های چند متغیری که اغلب در صنعت دیده می‌شود در فصل 8 آمده است. برخی مثال‌ها به موضوعات اجرایی مثل زمان‌های مرده مربوط هستند. اگرچه در عمل همه فرایند‌ها به محدودیت‌هایی اشاره دارند که بیشترین کنترل‌کننده‌های موجود آنها را به طور واضح بررسی نمی‌کنند. یکی از مزایای MPC این است که به طور واضح به محدودیت‌ها مرتبط است.
فصل 9، چگونگی اجرای MPC بر روی موضوع فرآیندهای مرتبط با محدودیت را نشان می‌دهد. اگرچه محدودیت‌ها نقش مهمی در صنعت ایفا می‌کند اما آنها بسیاری از فرمول‌ها را بررسی نمی‌کنند. کمینه‌سازی تابع هدف به طور واضح انجام نمی‌شود و راه حل عددی ضروری نیست.
روش‌های عددی موجود ویرایش و برخی مثال‌ها و الگوریتم‌ها را شامل می‌شود.
فصل 10 و 11، به اجرای مقاوم MPC مرتبط است. اگرچه آنالیز قوام در فصل 5 برای GPC فرایندها اجرا می‌شود، که با روش منحنی واکنش شرح داده می‌شود. این فصل‌ها نشان می‌دهند که چگونه MPC به وضوح اجرا می‌شود تا عدم دقت و عدم قطعیت را محاسبه کند. کنترل‌کننده برای کمینه سازی تابع هدف برای بدترین وضعیت طراحی می‌شود.

کتاب کنترل پیش بین خطی