کتاب اسطوره های یونان و روم

Greenhaven Encyclopedia of Ancient Rome
کد کتاب : 12577
مترجم :
شابک : 9789643116019
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

دان ناردو نویسسنده معروف آمریکایی، خالق اثرهای تاریخی برای کودکان و نوجوانان است.

معرفی کتاب اسطوره های یونان و روم اثر دان ناردو


هم شکوه و هم عظمت روم باستان در جامع ترین و به روزترین نمای کلی تمدن روم و یونان که برای خوانندگان جوان نوشته شده است در این کتاب زنده می شود. مورخ کلاسیک دان ناردو تمام شخصیت‌های اصلی و بسیاری جزئی رومی و یونانی ، رویدادهای مهم تاریخی، و تمام جنبه‌های جامعه و زندگی روزمره، از جمله خانواده، سیاست، برده‌داری، مذهب، ادبیات، هنر، تولید، جنگ و بسیاری موارد دیگر را پوشش می‌دهد. این کتاب در واقع مدخلی در مجموعه دایره المعارف مطبوعاتی Greenhaven است که برای کمک به دانش‌آموزان در امر تحقیق در نظر گرفته شده است. تنظیم کتاب به صورتی است که کنجکاوی را بر می انگیزد. به‌جای سبک فرهنگ لغت، موضوعات به فصل‌هایی تقسیم می‌شوند ("افراد برجسته"، "دولت و قانون")، و موضوعات هر فصل به ترتیب حروف الفبا فهرست شده‌اند. فهرست مطالب تمامی مدخل های هر فصل را فهرست می کند. یک فهرست نقاط دسترسی اضافی را فراهم می کند. بسیاری از مدخل ها دارای ارجاعات دیدنی هستند، و اگر مدخل هایی که خواننده به آنها ارجاع داده می شود در فصل دیگری رخ دهد، شماره فصل ارائه می شود.
مقالات از چند خط تا چند صفحه دو ستونی متغیر است. این جلد شامل گاهشماری و فهرستی از امپراتوران است که با رومولوس آگوستولوس، آخرین امپراتور روم غربی پایان می یابد. کتابشناسی دارای آثاری است که در اکثر کتابخانه های عمومی متوسط تا بزرگ یافت می شود.

این کتاب برای کتابخانه‌های مدارس و کتابخانه‌های عمومی که به دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان خدمت می‌کنند مناسب است.

کتاب اسطوره های یونان و روم

دان ناردو
دان ناردو متولد 22 فوریه 1947 ، مورخ ، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است. وی با نزدیک به چهارصد و پنجاه کتاب منتشر شده ، یکی از پرکارترین نویسندگان در ایالات متحده و یکی از برجسته ترین نویسندگان آثار تاریخی کودکان و نوجوانان است.
دسته بندی های کتاب اسطوره های یونان و روم
نکوداشت های کتاب اسطوره های یونان و روم
Articles vary in length, from just a paragraph to several pages. When appropriate, the article ends with - see also - references. The table of contents and index assist the user in finding topics quickly and efficiently. The text is easy to comprehend.
طول مقاله ها متفاوت است، از یک پاراگراف تا چند صفحه. در صورت لزوم، مقاله با - همچنین رجوع کنید به - ارجاعات پایان می یابد. فهرست مطالب و فهرست به کاربر در یافتن سریع و کارآمد موضوعات کمک می کند. متن به راحتی قابل درک است.
 Booklist Booklist

Books are sturdy and well-designed. The writing should be accessible to advance-placement middle-school students and above.
این کتاب محکم است و خوب طراحی شده است. این کتابی است که برای دانش آموزان مقطع راهنمایی و بالاتر باید در دسترس باشد.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب اسطوره های یونان و روم (لذت متن)
برای درک و شناخت بهتر اسطوره های کهن یونان و روم، لازم است نخست به این موضوع بپردازیم که اسطوره ها چه بوده اند و از کجا آمده اند. واژه انگلیسی myth از واژه یونانی muthosگرفته شده که به معنای داستان شفاهی یا مکتوب است، و یونانیان باستان واژه muthologia را برای داستانگویی یا روایتگری و نقالی به کار می بردند. به یک نظر می توان دید که این تعریف برای اسطوره، بسیار کلی و گنگ است. در واقع هیچ تعریف دقیقی در دست نیست و داستان های موجود در مجموعه های اسطوره ای، از جمله همین کتاب، از گونه هایی متفاوتند.

این که قهرمانان و خدایان اسطوره های یونانی این گونه آدمی شکل یا آدمی وار بودند، چندان شگفت نمی نماید، چه، اینک می دانیم که بسیاری از این داستان ها بر پایه شخصیت ها و رویدادهای واقعی مربوط به دوران پیش از عصر زرین، موسوم به یونان کلاسیک، شکل گرفته اند. این عصر کلاسیک که در آن دولتشهرها، و بیش از همه آتن، در زمینه های هنر و معماری و ادبیات الگوهای آرمانی قابل توجهی را پدید آورده بودند تقریبا میان سده های ششم تا چهارم پیش از میلاد را دربر می گرفت. ولی قرن ها پیش از شکل گیری جامعه شکوهمند پریکلس و سقراط و افلاطون و معبد باشکوه پارتنون، یونان و جزایر اژه خاستگاه تمدنی کهن تر، و با این همه از بسیاری جنبه ها تاثیرگذارتر، بوده اند.