کتاب مرد با شال آبی

Man with a Blue Scarf
روند خلق یک پرتره با لوسین فروید
کد کتاب : 13472
مترجم :
شابک : 978-6001522840
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرد با شال آبی اثر مارتین گی فورد

لوسیان فروید (1922-2011) ، به عنوان بزرگترین نقاش پرتره زمان ما شناخته می شد ، هفت ماه را صرف نقاشی پرتره منتقد هنری مارتین گایفورد کرد. روایت روزانه از برخوردهای آنها ، خواننده را به آن مکان خصوصی ، استودیوی این هنرمند ، و در قلب روشهای کار این استاد مدرن ، اعم از فنی و ظریف روانشناختی ، سوق می دهد. از این طریق می توان درک کرد که یک پرتره چیست ، اما چیز دیگری نیز ایجاد می شود: یک پرتره ، به تعبیری ، از خود فروید. این بیوگرافی نیست ، بلکه یک سری موارد نزدیک از زندگی این هنرمند در محل کار و مکالمه در رستوران ها ، تاکسی ها و استودیوی او.

کتاب «مرد با شال آبی» حاوی آثار دیگر فروید از جمله کاری که گی فورد پس از اتمام نقاشی برای آن نیز مدل شد. عکس های زیبای بسیاری که با دوربین دیوید داوسن از فروید هنگام کار گرفته شده در کتاب آمده است. همچنین تصاویری از آثار نقاشان بزرگ گذشته مانند ون گوگ و تیسین، که موضوع بحث و گفت وگوی فروید و گی فورد قرار گرفته است.

کتاب مرد با شال آبی

مارتین گی فورد
مارتین گی‌فورد منتقد، نویسنده و کیوریتور است. از کتاب‌های پیشین او می‌توان به خانۀ زرد و کانستبل عاشق اشاره کرد. در سال ۲۰۰۹ از کیوریتورهای نمایشگاه «پرتره‌های کانستبل» در «نشنال پرتره گالری» لندن بود. در گذشته منتقد هنری نشریاتی چون اسپکتیتور و ساندی تلگراف بوده و اکنون منتقد ارشد هنری بلومبرگ نیوز است.
دسته بندی های کتاب مرد با شال آبی
نکوداشت های کتاب مرد با شال آبی
An extraordinary record of a great artist in his studio, it also describes what it feels like to be transformed into a work of art.
سابقه فوق العاده از یک هنرمند بزرگ در استودیوی خود ، آن را نیز توصیف می کند که چه احساسی دارد که به یک اثر هنری تبدیل شود.
ARTnews

Thoughtful and moving . . . Man With a Blue Scarf [is] one of the most instructive books I’ve ever read about art.
متفکر و روان. . . مرد با شال آبی یکی از مهمترین کتاب آموزنده من تا به حال در مورد هنر به عنوان خواننده بوده است.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب مرد با شال آبی (لذت متن)