کتاب شاهکار هنری چیست؟

What is a masterpiece of art
کد کتاب : 12648
مترجم :



شابک : 978-600-152-285-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 183
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 20016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شاهکار هنری چیست؟ اثر هانس بلتینگ

"شاهکار مدرن" مفهومی که در زمان پدیدار شدنش در قرن نوزدهم توجه بسیاری را به خود جلب کرد.اما به راستی شاهکار چیست؟ چه مواردی یک اثر را به شاهکار هنری تبدیل میکند؟ تفاوت های یک شاهکار هنری با یک اثر هنری در چه چیزی است؟ این سوالات همواره در زمینه نقد و بررسی آثار هنری مطرح بوده است و این بار در کتاب شاهکار هنری چیست؟ نظریه پردازانی نو سعی میکنند تا با نگاه به ابعاد مختلف به این سوالات پاسخ بدهند.
کتاب شاهکار هنری چیست هفت مقاله است که توسط هانس بلتینگ، نیل مک گرگور، ماتیاس واشک، آرتور ک دانتو،ژان گالار،مارتینا هاسمان و ورنر اشپیس نگاشته شده است و هرکدام سعی در پاسخ به این سوالات دارند. منتقدانی که مقالات و نظریاتشان در بسیاری از جهات هنر مدرن جریان ساز بوده است.
ژان گالار در مقاله اول توجه خود را معطوف مسئله پر حاشیه امر زیبا و زیبایی شناسی کرده است.او در تلاش است با پاسخ دادن به چند پرسش اساسی در زمینه زیبایی شناسی ،مجرایی را بگشاید تا مخاطب را برای رسیدن به درک اینکه شاهکار هنری چیست هدایت کند.
در کتاب شاهکار هنری چیست و جنس مقاله های آن، بررسی و نگاه مولفان، چرخش متفاوتی با شیوه های بررسی سنتی این مسئله دارد.به عنوان مثال در یکی از این مقالات،اولین مشخصه شاهکار هنری را نوعی مشارکت همدستانه میان هنرمند و مردم می داند.به منظور این مشارکت یک اثر هنری که بعدها تبدیل به یک شاهکار هنری میشود بایست وسیله ای باشد تا هر آنچیزی را که یک مخاطب جستجو میکند در خود داشته باشد واین از آنجا مشارکتی همدستانه است که مخاطب در جستجوی خود به سراغ اثر می آید؛نوعی تبانی.

کتاب شاهکار هنری چیست؟

دسته بندی های کتاب شاهکار هنری چیست؟