کتاب توسعه در تاریکی

Development in the darkness
توسعه در ترازوی فرهنگ
کد کتاب : 136234
شابک : 978-9643346829
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب توسعه در تاریکی اثر محمد بهشتی

بیش از یک‌ونیم سده است که آبادانی مهمترین دغدغۀ نظام حکمرانی و مدیریتی این سرزمین بوده و برای نزدیک به هفت دهه نیز ثروت حاصل از فروش نفت به کمک تحقق رویای آبادانی آمده است. علیرغم تمامی کوشش‌ها بعید می‌دانم امروزه کسی ایران را کشوری توسعه‌یافته بداند. خصوصا اگر از خسارت‌های وارده بر اثر کنش این دوران چشم نپوشیم و آنها را در ترازوی هزینه‌ فایده بگذاریم.
بر آنم که این روند تغییر نمی‌کند مگر آنکه زمینه طبیعی و تاریخی و فرهنگی ایران مدنظر قرار گیرد؛ چیزی که به زعم من کاملا مغفول مانده است. اکتفا به زمین و امتناع از زمینه مهم‌ترین ابتلائی است که مدیران و برنامه‌ریزان خصوصا در هفت دهه اخبر بدان دچار شده‌اند. و اگر همچنان قصد زیستن در این سرزمین را داریم، راهی نیست جز آنکه دوباره به مطالعه تجربه تاریخی زیست در این سرزمین پررمز و راز بپردازیم.

کتاب توسعه در تاریکی

محمد بهشتی
سید محمد بهشتی شیرازی (زادهٔ ۱۸ اسفند ۱۳۳۰) در شهر شیراز، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و پیش از این مدیر جشنواره فیلم فجر و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و رئیس کمیتهٔ ملی ایکوم ایران بوده و همچنین عضو پیوستهٔ فرهنگستان هنر است.او فرزند نخست سید غلامرضا است و در هشتم اسفند سال ۱۳۳۰ در بیمارستان باهر در خیابان شیخ هادیِ تهران زاده شد. او دارای کارشناسی ارشد مهندسی معماری از دانشکدهٔ معماری...