کتاب طرح های تضمین شغل

The Job Guarantee and Modern Money Theory
کد کتاب : 139317
مترجم :

شابک : ‏‫978-6225346451‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 257
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب طرح های تضمین شغل اثر متیو فورستاتر

کتاب «طرح های تضمین شغل» با زیر عنوان «ایجاد شغل و سیاستگذاری در کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور» نوشته شده توسط مایکل جی موری و متیو فورستاتر، در صدد است تا در راستای ایجاد شغل با توجه به نظریۀ پول مدرن به دولت ها کمک کند. ایجاد شغلی که این کتاب از آن صحبت می کند یک برنامه شغلی انعطاف پذیر همراه با ضمانت است که به اختصار JG نام دارد. در واقع اگر اقتصاد در حالت رکود قرار گرفته باشد، اجرای این برنامه منجر به افزایش شغل در بخش دولتی می گردد. به عبارت دیگر در حوزۀ اقتصاد کلان، نتایج این رویکرد، تثبیت بازار کار با حفظ نیروی کار متعادل و فعال است. نظریه پولی مدرن یا MMT چارچوبی است که دولت های صادرکنندۀ ارز را دارای توانایی تامین مالی مخارج عمومی بدون محدودیت درآمد ناشی از مالیات یا استقراض می داند. به طور دقیق تر، نظریه پول مدرن بیان می کند که یک دولت همیشه می تواند هر چیزی را برای فروش به پول خود بخرد، از جمله نیروی کار، در نتیجه دولت می تواند به سمت اشتغال کامل برود. ارزش پول نیز می بایست بر حسب نیروی کار سنجیده شود، به همان نحو که در گذشته ارزش پول با توجه به ذخایر طلا اندازه گیری می شود. به واقع، اکنون ارزش پول با توجه به نیروی کار تعیین می شود و به همین دلیل با افزایش شغل و در عین حال پرداخت حقوق توسط دولت با توجه به نیروی کار، می تواند یک کشور را به ایده آل اشتغال کامل، به خصوص کشور های در حالی توسعه، نزدیک کند. این کتاب از لحاظ ساختاری شامل فصول زیر می باشد:
1. خط مشی عمومی برای افراد شاغل: در این فصل پیامدهای ضمانت شغلی بر روی خط مشی های عمومی و تأثیر آن بر شاغلین بررسی می گردد.
2. ضمانت شغلی: در این فصل اثبات می شود که بهترین گزینه برای تثبیت قیمت ها در مقایسه با دیگر روش ها سنتی، ضمانت شغلی است؛ بدین نحو که به کارگیری افراد در مشاغل بخش دولتی می تواند به عنوان یک راهکار برای کنترل تورم عمل کند.
3. آخرین راه حل برای اقتصاد فقیر: در این بخش دولت به عنوان اجرا کنندۀ آخرین راه حل در اقتصادهایی با سرمایۀ محدود عمل می کند.
4. ضمانت شغلی و ثبات منطقۀ اتحادیۀ اروپا: این بخش به بررسی اجرای برنامۀ ضمانت شغلی در منطقۀ اتحادیۀ اروپا صحبت می کند.

کتاب طرح های تضمین شغل