کتاب تاریخ اروپا

Europe history
کد کتاب : 14270
مترجم :
شابک : 978-6004050432
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 570
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ اروپا اثر سرژ برستاین

مهد دولت-ملت ، یعنی اروپا پراکنده ترین موجودیت ژئوپلیتیکی در جهان است: پس بنیان هویت و فرهنگ اروپا چیست؟
کتاب تاریخ اروپا: از اوایل قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیست و یکم نوشته ی سرژ برستاین تاریخ نگار و محقق و مدرس و پی یر میلزا استاد دانشگاه است. این کتاب همانطور که از نامش پیداشت تاریخ اروپا از قرن نوزدهم تا قرن بیست و یکم بررسی کرده و به شرح مهمترین رویدادهای آن می پردازد. این کتاب فراز و نشیب ها و اوج ها و سقوط های اروپا در این دو قرن را شرح داده و به خوانندگان بینشی شفاف و دیدی درست از وقایع ارائه می کند.

• این کتاب بیش از آنکه تنها برشمردن ساده ی حقایق و رویدادها باشد ، یک تحلیل واقعی از تاریخ اروپا و ساختار اروپا ارائه می دهد. این به ما این امکان را می دهد تا بفهمیم چگونه ، فراتر از تفرقه و واگرایی منافع ، یک اروپای مبتنی بر ارزشها و نهادهای مشترک بوجود آمده است.

• خلاصه مقدماتی در ابتدای هر فصل ، نقشه ها و داده های به روز ، توضیحات روشن و فهرست جامع آن را به ابزاری با کاربرد آسان تبدیل کرده است.

• در انتهای کتاب ، 47 برگ جزئیات خصوصیات فیزیکی ، سیاسی ، جمعیتی و اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را بیان می کند.
کتاب تاریخ اروپا برای کسانی که هیچ پیش زمینه ای در مورد تاریخ این منطقه ی مهم ندارند کتابی کاربردی است که می تواند اطلاعاتی جامع به آنها عرضه کند.
کتاب تاریخ اروپا را پیروز ایزدی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر ثالث منتشر شده است.

کتاب تاریخ اروپا

سرژ برستاین
سرژ برستاين (متولد 1934) مورخ فرانسوی است و به عنوان متخصص جمهوری سوم فرانسه شناخته می شود. او معلم انستیتوی d'Études Politiques در پاریس می باشد.
قسمت هایی از کتاب تاریخ اروپا (لذت متن)
طی بیست سال، از اواسط دههٔ ۱۹۵۰ تا اواسط دههٔ ۱۹۷۰، اروپای غربی رشد و پیشرفتی شگرف را تجربه کرد. این امر مرهون سرعت بازسازی به لطف کمک های آمریکا، ساماندهی پولی بر اثر موافقت نامه های برتون وودز، پویایی جمعیتی، افزایش بهره وری و نیز اقدام دولت هایی بود که در چارچوب دیدگاه کینزی انگیزه ای برای رشد اقتصادی فراهم کردند یا با مداخلات خود از آن حمایت کردند. آلمان، ایتالیا و به میزانی کم تر فرانسه، از این رشد سریع بسیار سود بردند. از سوی دیگر، این رشد در فضای بین المللی صلح آمیزی صورت گرفت. پس از بحران هایی که طی ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۲ اتفاق افتادند، از ۱۹۶۳ تنش زدایی حاکم شد. در این زمان، همگرایی اروپایی از بحرانی خارج شده بود که بر اثر شکست پروژهٔ جامعهٔ دفاعی اروپا در ۱۹۵۴ پدید آمده بود. امضای معاهدهٔ ۱۹۵۷ که به ایجاد جامعهٔ اقتصادی اروپا و اوراتوم منجر شد، فرایند وحدت را دوباره به راه انداخت.

پس از جنگ های انقلاب و امپراتوری، طرفهای پیروز که موفق به شکست ناپلنون شده بودند، بر آن شدند تا اروپا را بر مبانی رژیم کهن بازسازی کنند. این کاری سترگ و در یک کلام، دست نیافتنی بود. ارتش فرانسه بخش اعظم قاره را به تصرف خود درآورده بود، مرزها را مجددا براساس منافع «ملت بزرگ» شکل داده بود، شاهزاده ها را خلع کرده بود و بر سر حاکمانی تاج گذاشته بود که تابع فرانسه بودند.