کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی

Divorce
کد کتاب : 142854
شابک : 978-6003099661
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی اثر لقمان ابراهیمی

یکی از مهمترین چالش‌هایی که هر جامعه‌ای همیشه با آن روبه‌رو است، واقعیتی به نام طلاق می‌باشد. پدیده‌ای که در جوامع امروزی با سرعت زیادی در حال افزایش است و آثار و پیامدهای عمیق اقتصادی، اجتماعی، روانشناختی، و قانونی بر مردان و زنان مطلقه دارد.

واقعیت این است که فرآیند شناختی افراد در تبیین نوع عملکرد و رفتار آنها بسیار مهم است. در واقع این شناخت افراد است که مشخص می کند یک موقعیت را چگونه تعبیر و تفسیر کنند. در صورتی که این ویژگی و مکانیسم افراد دچار تحریفات و تغییرات منفی شود و به شکل های مختلفی همچون افکار خودآیند و خطاهای شناختی درآید، فرد عملکرد متناسب با موقعیت را به خوبی انجام نخواهد داد.

این عملکرد نامناسب ناشی از شناخت های معیوب، در زندگی زوجین نیز می تواند نتایج منفی را به بار آورد و موجب آسیب پذیر شدن زوجین در مقابل عوامل مختلف به وجود آورنده طلاق شود. کنکاش نظرات مشاوران و تجربیات چندین ساله درمانگران حوزه خانواده، این را به ما می فهماند که شیوع این نوع طلاق یعنی طلاق از نو ع شناخت (طلاق شناختی)، روز به روز در زندگی زناشویی ایرانی رواج پیدا کرده است.

بنابراین مطالعه این کتاب علاوه بر اینکه باعث می شود تله های شناختی موجود در زندگی زناشویی را شناسایی کنیم، به تمام رفتارهای ریز و درشتی که می تواند به چگونگی برداشتهای ما از طرف مقابل منجر شود، کمک شایانی کند.

کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی

دسته بندی های کتاب طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی