کتاب کاربست نظریه سیستم ها

Systems Theory in Action
(کاربردها در درمان فرد، زوج و خانواده)
کد کتاب : 142863
مترجم : حسین سلیمی (1372)

شابک : 978-6003099524
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کاربست نظریه سیستم ها اثر شلی اسمیت آکونا

تا چندی پیش عقیدۀ رایج در بین روانشناسان و مشاوران این بود که نظریۀ سیستمها صرفا به درمان زوج و خانواده اختصاص دارد و کسانی که با افراد کار می­کنند، ­نیازی به یادگیری آن ندارند. اما شلی اسمیت در این کتاب به خوبی این عقیده را به چالش می­کشد و با زبانی شیوا و با استفاده از مثالهای موردی خود در اتاق درمان (ضمن حفظ رازداری)، کاربردهای عملی نظریۀ سیستمها را در درمان فرد، زوج و خانواده به تصویر می­کشد. علاوه بر این، در سراسر کتاب از طریق ارتباط دادن نظریۀ سیستمها با سایر مکاتب مشاوره و روان­ درمانی، از نظریات روان­ پویشی تا نظریات رفتاری و پست­ مدرن، در ذهن خوانندگان پیوندی اسرارآمیز بین تئوری و عمل ایجاد می­کند.

بسیاری از مثالهای این کتاب، از کار بالینی مولف نشأت می‌گیرند که می‌تواند راهنمای خوبی برای متخصصان سلامت روان باشد. وی معتقد است که به اشتراک گذاشتن داستانهای بالینی، تلاشی معنادار و جالب است که هم رضایت فکری را فراهم می‌کند و هم کار درمانی که انجام می‌ شود را غنی می‌سازد.

این کتاب برای متخصصان بالینی فرصتی است که مفاهیم اساسی را به‌ گونه‌ای مرور کنند که آنها را به تأمل در باب تجربیاتشان هدایت نماید.

کتاب کاربست نظریه سیستم ها

شلی اسمیت آکونا
Shelly Smith-Acuña، دکترا، مدیر برنامه دکترا در دانشکده تحصیلات تکمیلی روانشناسی حرفه ای در دانشگاه دنور است. او تئوری سیستم ها، خانواده درمانی و زوج درمانی را تدریس می کند. علاوه بر این، او یک مطب خصوصی موفق را حفظ می کند.