کتاب فرهنگ تفسیری موسیقی

Interpretive culture of music
کد کتاب : 142944
شابک : 978-6005359015
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 724
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب فرهنگ تفسیری موسیقی اثر بهروز وجدانی

با توجه به افزایش روزافزون علاقه‌مندان موسیقی و تمایل شدید برای درک اصطلاحات مربوط به آن، نیاز به یک فرهنگ جامع در زمینه‌ی واژگان موسیقی قابل درک است. البته به‌صورت پراکنده در این بستر تلاش‌هایی شده است، اما جوابگوی خواسته‌ها و توقعات اهل ذوق و تحقیق نیست. در راستای پاسخگویی به این نیاز، فرهنگ حاضر براساس آنچه در کتاب‌های معتبر موسیقی در ایران و سایر نقاط جهان وجود دارد، شکل گرفته است و می‌تواند مورد استفاده‌ی همه‌ی علاقه‌مندانی باشد که در زمینه‌ی موسیقی مطالعه و پژوهش می‌کنند.

کتاب فرهنگ تفسیری موسیقی

بهروز وجدانی
بهروز وجدانی در سال ۱۳۲۸ در شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی متولد شد. او پس از تحصیلات ابتدایی به آمریکا سفر کرد و در سال ۱۳۵۸ مدرک کارشناسی ارشد سیستم‌های مدیریت را از دانشگاه نورتروپ، لس‌آنجلس دریافت نمود. بیشترین فعالیت وی در زمینه پژوهش و تألیف در حیطه موسیقی است. کتاب «فرهنگ تفسیری موسیقی» یکی از آثار شناخته شده وی به حساب می‌آید. همچنین کتاب «فرهنگ جامع موسیقی ایرانی» از دیگر آثار بهروز وجدانی است که در مراسم «نخستین دوره جایزه کتاب فصل&raq...
قسمت هایی از کتاب فرهنگ تفسیری موسیقی (لذت متن)
این فرهنگ شامل حدود هفت‌هزار واژه موسیقی در زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، یونانی، مجاری، اسپانیایی، لاتین، رومن کاتولیک و اختصارات است. پاره‌ای از واژه‌ها در یک یا چند زبان وجود دارند و معادل انگلیسی ندارند، از این رو تعریف آنها را جلوی معادل انگلیسی نباید جستجو کرد بلکه این لغات را به راحتی می‌توان در جایشان یعنی با رعایت حروف الفبا پیدا کرد. پاره‌ای دیگر در چند زبان و مخصوصا در زبان انگلیسی که این کتاب براساس آن تنظیم شده رواج دارند. معنی این واژه‌ها را در جلوی معادل انگلیسی آنها باید خواند.