کتاب مبانی و اصول نور و نورپردازی

Basics and principles of light and lighting
عکاسی - تصویربرداری - فیلمسازی
کد کتاب : 143002
شابک : 978-6229459089
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 145
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب مبانی و اصول نور و نورپردازی اثر محمود معصومی

این کتاب برای آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در رشته‌های عکاسی، نورپردازی و تصویربرداری تهیه شده و همچنین برای عکاسان آتلیه و عکاسان تبلیغاتی نیز بسیار کاربردی است.
در این کتاب ابتدا در مورد چیستی نور، طیف نورها و برسی امواج نوری پرداخته شده و سپس به صورت کامل منابع نوری بررسی شده و ابزار و تجهیزات کامل نورپردازی به صورت دقیق عنوان شده است.
در بخش مهم کتاب سه اصل کلیدی نورپردازی، یعنی مکان، سمت و سو و ارتفاع نورها آنالیز و سپس انواع نورپردازی‌ها را مورد بررسی قرار می دهد.
کتاب به زبان ساده و البته حرفه‌ای، فهمی کامل و دقیق و تخصصی برای خوانندگان فراهم می آورد.

معصومی در مقدمه کتابش پیرامون محتوای آن آورده است:
“… یکی از اصلی ترین عناصـر نمایش تصاویـر بعددار نور است همچنین نور حالت تصویر را تعیین می کند . در واقع هر شیء درخشان و نورانی احساس دلپذیری را بـه وجـود می آورد هر چه موضوع تاریک تر باشـد حالتی افسرده و مبهـم و دلهره آورتری را از موضوع به ما می دهد .
مبانی و اصـول نـور و نورپردازی از خصوصات دیگـر مـهـم نـور ، ایجـاد نـور و سایه می باشد. یکی از ویژگی های نور ایجـاد سـایه است. در برخی از مواقع سایه ها اضافی و برای عکس یا فیلم مضر است اما در مواردی ایـن سـایه ها در تصویر ایجـاد بـعـد کـرده و جلوه های زیبایی را به وجود می آورند. همچنین اگر بخواهیم به یک تصویر با کنتراست دست یابیم نور و سایه در کنـار هـم یک هماهنگی بصری زیبایی را می تواند شکل دهد.
البته در این کتاب کوشیده شـده مباحث کاربردی نور و نورپردازی به صورت ساده و روان تحلیل و بررسـی شـده کـه شـما خوانندگان عزیز بتوانید با مبانی نور و نورپردازی آشنایی کامل را به دست آورید . در کتاب پیش رو سعی شده است به صورت طبقه بندی و اصولی قواعـد و ابـزار نورپردازی همچنین تکنیک ها و سبک های نوری را مورد بحث قرار دهم…”

کتاب مبانی و اصول نور و نورپردازی