کتاب مدیریت پروژه های موفق با PRINCE2

Managing successful projects with PRINCE2
در عصر فناوری اطلاعات
کد کتاب : 144530
شابک : 978-6225459267
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 441
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب مدیریت پروژه های موفق با PRINCE2 اثر ابراهیم معدنچیان

کسب و کارهای مختلف تولیدی و خدماتی با توجه به سرعت تغییر و تحول در عرصه های مختلف تکنولوژی‌، مقررات و بویژه تغییرات مبتنی بر فناوری های رو به رشد اطلاعاتی و ارتباطی با شرایط جدیدی مواجه هستند و برای حفظ توان رقابت و پیشگیری از جرایم احتمالی عدم تطبیق خود با تغییر و تحولات مذکور تلاش می‌کنند.
این تلاشها در سازمان‌های بزرگ یا کوچک و دولتی یا خصوصی نوعا در بستر پروژه‌ها تعریف و پیگیری می‌شوند.
اما پروژه چیست؟
پروژه یک سازمان موقتی است که برای تحول و تحویل یک یا چند محصول کسب و کاری بر طبق نیاز و خواسته یک مورد کسب و کار به وجود می‌آید. ساختار کار و مدیریت پروژه‌ها به الگویی متفاوت از مدیریت کسب و کارهای جاری سازمان‌ها احتیاج دارد که باید آموخته و به کار بسته شود.
موضوع این کتاب مدیریت چرخه زندگی پروژه‌ها از پیش از آغاز تا بعد از پایان پروژه است. برنامه‌ریزی و کنترل از یک طرف و اهداف عملکردی پروژه‌ها از طرف دیگر از مفاهیم مهم و کلیدی مطرح شده در این متن هستند. اهداف عملکردی پروژه‌ها مشتمل بر زمان‌، هزینه‌، کیفیت‌، محدوده‌، منافع و ریسک پروژه است‌، که شش متغیر پروژه نیز نامیده می‌شوند.
برنامه‌ریزی و کنترل‌های مقرر پروژه بر مبنای این شش عامل تعریف و به اجرا گذاشته می‌شود و موفقیت پروژه هم با میزان موفقیت در دستیابی به این شش هدف عملکردی ارزیابی می‌شود.

کتاب مدیریت پروژه های موفق با PRINCE2