کتاب پیشگفتاری بر موسیقی چند صدایی ایران

A preface to music
کد کتاب : 145534
شابک : 978-6229084397
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 آبان

معرفی کتاب پیشگفتاری بر موسیقی چند صدایی ایران اثر رضا والی

چندصدایی نوع عمودی قرن‌های هجدهم و نوزدهم اروپا توسط موسیقیدانان اروپایی و موسیقیدانان اروپایی‌‌محور در اوایل قرن بیستم وارد ایران شد. این چندصدایی اساسا تطابقی با سیستم موسیقی ایران یعنی سیستم دستگاه‌ـ مقام ندارد. عدم تجانس این دو سیستم باعث مشکلات و سردرگمی‌های فراوانی در موسیقی معاصر ایران شده است که متأسفانه تا به امروز ادامه دارند.
این کتاب مقدمه‌ای است بر مقوله‌ی چندصدایی در موسیقی ایران. در این کتاب سعی شده است که حرکت‌های چندصدایی از درون خود سسیتم دستگاه‌ـ مقام استخراج و استفاده شوند. انواع چندصدایی ایران مانند واخوان‌ها، حرکت موازی، و جواب آواز (تقلید) ابتدا معرفی شده و بعد به صورت‌های دوصدایی و سه‌صدایی گسترش یافته و توضیح داده شده‌اند.

کتاب پیشگفتاری بر موسیقی چند صدایی ایران

رضا والی
رضا والی (زادهٔ ۱۰ دی ۱۳۳۱ در قزوین) موسیقی‌دان و آهنگساز اهل ایران است. او در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین آهنگسازی آموخت و در دانشگاه پیتسبرگ دکتری آهنگسازی و تئوری موسیقی گرفت. والی اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه کارنگی ملون است. او از موسیقی‌دانان موسیقی سمفونیک ایرانی است و آثار ارکستری‌اش توسط ارکستر سمفونیک‌های متعددی همچون ارکستر سمفونیک پیتسبرگ، سمفونی سیاتل، پروژه سمفونی مدرن بوستون و… اجرا شده‌است. آثار مجلسی‌اش نیز توسط گروه‌هایی نظیر آ...
دسته بندی های کتاب پیشگفتاری بر موسیقی چند صدایی ایران