کتاب آلیس در سرزمین کوانتوم

Alice in Quantumland
کد کتاب : 146024
مترجم : میترا آشوری

شابک : 978-6225773134
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 290
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 30 مهر

معرفی کتاب آلیس در سرزمین کوانتوم اثر رابرت گیلمور

نام آلیس برای علاقه مندان به ادبیات داستانی یادآور شخصیت دخترکی کنجکاو و خیال پرداز است که راهی سفری شگفت انگیز به سرزمین عجایب می شود. رابرت گیلمور در کتاب آلیس در سرزمین کوانتوم یک بار دیگر ما را با آلیس در سفری به سرزمینی پر از شگفتی همراه می کند؛ سفر به سرزمین کوانتوم. در این اثر با روایتی شیرین و خلاقانه با یکی از مهم ترین و پیچیده ترین نظریه های فیزیک مدرن به شکلی ساده و قابل فهم آشنا می شویم. نویسندهٔ فیزیکدان و خوش قریحه این کتاب با کمک مثال های ساده و داستان های جالب به معرفی مفاهیم کلیدی فیزیک کوانتومی مانند برهم نهی، در هم تنیدگی، عدم قطعیت و ... می پردازد.
با خواندن این کتاب در می یابید عالمی که در آن زندگی می کنیم در کوچک ترین ساختارهایش چطور کار می کند و فیزیک دانان چگونه رازهای نادیدنی آن را بر ملا کرده اند.

کتاب آلیس در سرزمین کوانتوم

رابرت گیلمور
رابرت گیلمور در سال 1932 در فینیکس آریزونا متولد شد و در کالیفرنیای جنوبی بزرگ شد. او در سال 1954 از دانشگاه آزوسا پاسیفیک فارغ التحصیل شد. او مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات را از USC و کارشناسی ارشد الوهیت را از مدرسه علمیه باپتیست آمریکا در غرب گرفت. پس از نقل مکان به نیوبرگ، اورگان، او به مدت 36 سال در دانشگاه جورج فاکس به تدریس زبان اسپانیایی و فناوری اطلاعات پرداخت. او در آنجا ممتاز دانشکده است. باب همچنین از سال 1960 تا 1964 در کاستاریکا و گواتمالا مبلغ مذهبی بود. او کلیسای دوستان اس...