کتاب ژرفای هستی

The depth of being
  • 10 % تخفیف
    455,000 | 409,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 16217
شابک : 978-9642249244
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 574
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ژرفای هستی اثر محسن فرشاد

"ژرفای هستی" از دکتر "محسن فرشاد" اثری است برگرفته از برنامه های رادیویی نویسنده و کلاس های آزاد وی در دانشگاه های کشور که در آن با بهره گیری از تئوری کوانتوم، مباحث مختلف هستی شناسی و نکات شگفت انگیز علمی را تشریح می کند. بحث کوانتوم که هم اکنون از داغ ترین مباحث مطرح شده در دنیای علم به حساب می آید، یکی از موفق ترین مدل های ذهنی بشر، برای شناخت جهان فیزیکی می باشد و به جهت پاسخگویی به بسیاری از سوالات بنیادین هستی شناسی، پذیرای مسائل فلسفی و دیدگاه های معنوی نیز شده است. حال "محسن فرشاد" در "ژرفای هستی"، همان طور که از عنوانش پیداست، به تشریح مسائلی می پردازد که علاوه بر علاقمندان به فلسفه و فیزیک، ممکن است ذهن هر انسان دیگری را نیز به خود مشغول کند. هر چه باشد پی بردن به اسرار گیتی، هر ذهن کنجکاوی را تحریک می کند.
"محسن فرشاد" در "ژرفای هستی"، دو رویکرد عمده را دنبال می کند که از یک سو شامل "نگاهی فلسفی بر نظریه کوانتوم" و از سوی دیگر بررسی "بیوکوانتوم" یا "کوانتوم زنده" می باشد. در بخش اول "محسن فرشاد" پس از تشریح تئوری کوانتوم و تجزیه و تحلیل اصالت آگاهی و آگاهی کوانتومی به معرفی اعداد اسرار آمیز کیهانی می پردازد. اما در بخش دوم، پس از ارائه ی مقدمه ای بر سازمان بندی زیست کوانتومی بشر، اسرار مربوط به نور، صدا و موسیقی را آشکار می کند. در ادامه با سفری به اعماق ذهن، مسائلی همچون رابطه ی فضای رایانه ای با ذهن و بحث ابرذهن را مطرح می کند. آخرین قسمت از بخش دوم "ژرفای هستی"، به سایبرنتیکس و ساختارهای کیهانی پرداخته و قوانین حاکم بر سیستم های کوانتومی، ارگانیک و کیهانی را معرفی می نماید.

کتاب ژرفای هستی

محسن فرشاد
«محسن فرشاد یکتا» در 12 اسفند 1323 در تهران به دنیا آمد.در سال 47 لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران، و در سال 54، دکترای دولتی حقوق خصوصی خود را از دانشگاه اکس مارسی فرانسه اخذ نمود.وی از سال 72 تاکنون عضو هیئت علمی و هیئت امنای موسسه آموزش عالی پژوهش صنایع ایران‏ بوده و همچنین در دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق (ع)، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم بهزیستی، جامع‏ علمی-کاربردی و... تدریس کرده است.ایشان از سال57 تاکنون به عنوان وکیل پ...
قسمت هایی از کتاب ژرفای هستی (لذت متن)
یک روز به فیزیک دانی گفتم ، من در ساختار علم فیزیک رگه هایی از متافیزیک میبینم .او هم گفت من در جلوه های متافیزیک رگه هایی از فیزیک می بینم .این هیچ زیباترین جلوه متافیزیک است.باز پرسیدم در بالاترین سطح ماده چه می بینید؟ آهسته پاسخ داد ،« کلیت کوانتومی بی انتها با بی نهایت کیهان های موازی و جهان های تقارنی و بی کرانه » گفتم آیا «هیچ» در کلیت بی انتهای کوانتومی می گنجد> گفت هیچ همان کلیت بی انتهای کوانتومی است چون ذرات بنیادی در کل آنقدر پایین می روند که عقل انسان جز به هیچ نمی رسد و هر دو یکی هستند. با فیزیک دان دست دادم و گفتم اتحاد کل یا هیچ یعنی یگانگی کیهان با بالاترین سطح خود با کوچکترین ذرات در پایین ترین پلکان وجود خویش که سازنده قلمرو کوانتوم ها هستند . به عبارت دیگر ما کل را می بینیم اما هیچ را نمی بینیم در حالی که هیچ سرچشمه کل و کل منبع اصلی هیچ است.آگاهی تنها نیروی عظیم روحی انسان است که می تواند به قلمرو هیچ و کل سفر کند . درخت دانش خود در این مورد را پر بار کند.