کتاب فیلسوفان بد کردار

Philosophers Behaving Badly
کد کتاب : 16354
مترجم :
شابک : 978-9640016480
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فیلسوفان بد کردار اثر نایجل راجرز

کتاب « فیلسوفان بد کردار» زندگی هشت فیلسوف بزرگ را بررسی می کنند - روسو ، که به نظر می رسد نظرات او در مورد آموزش و نظم اجتماعی با زندگی ظالمانه او مغایرت دارد. شوپنهاور و نیچه ، دو غول قرن نوزدهم که به نظر می رسد امروزه سخنان آنها بیش از پیش مطرح است. و پنج فیلسوف بسیار تأثیرگذار قرن بیستم ، راسل ، ویتگنشتاین ، هایدگر ، سارتر و فوکو.

این کتاب به زندگی فردی فیلسوفان بحث برانگیز می پردازد و با اشاره به مطالب ملموس و نقایص اخلاقی آنها ، تعارض یا مغایرت با آموزه های آنها را برجسته می کند. به عنوان مثال ، در روسو مردی را می بینیم که ادعا می کند عادی است اما زندگی تجملاتی را که توسط مراجعینش تأمین می شود ترجیح می دهد. در برتراند راسل کسی به ما معرفی شده است که برای ارزشهای بالاتر صلح برای همه بشریت ایستادگی کرده است ، حتی به خاطر موقعیتهای خود به زندان می افتد ، در حالی که از طرف دیگر به نظر می رسد اهمیت چندانی در مورد زنانی که با آنها خوابیده اند ، ندارد. همین مسئله را می توان برای ژان پل سارتر نیز بیان کرد ، که از افراد خواسته بود واقعیت خود را با حسن نیت افشا کنند ، در حالی که به نظر می رسید برده احساسات جنسی خود است.

نواقص و مطالب جالب که گاهی اوقات در کار یک فیلسوف خاصی نقش دارند بسیار می تواند برای خواننده جذاب باشد.

کتاب فیلسوفان بد کردار

دسته بندی های کتاب فیلسوفان بد کردار
قسمت هایی از کتاب فیلسوفان بد کردار (لذت متن)
فیلسوفانی که در این اثر معرفی نشده اند به هیچ عنوان به این معنا نیست که آنها را می توان آدم های خوبی دانست. علاوه بر این، ما در برابر وسوسهٔ تمایزگذاری میان کردار بد، حماقت و بی عرضگی اجتماعی مقاومت کرده ایم. چنین تمایزگذاری هایی تنها زمانی به درد می خورند که بخواهیم ارزیابی اخلاقی از رفتار آنها داشته باشیم، حال آنکه در این اثر ما می خواهیم حماقت های خردمندان را آشکار کنیم و بدین وسیله خاطرهٔ آنها را در برابر تقدیس های نابجا حفظ کنیم.

البته می دانیم که انسجام و ثبات یک ویژگی مهم زندگی خوب و اخلاقی است. بنابراین، لازم است که هم خدمات علمی و هم زندگی شخصی این فیلسوفان به خوبی معرفی شوند تا معلوم شود یک فیلسوف برخلاف آنچه فضل و عدالت نامیده می شده رفتار می کرده است. به همین دلیل، ما مقدمه ای در مورد هشت اندیشمند عصر مدرن ارائه می کنیم که در آن افکار این فیلسوفان در زمینهٔ زندگی شخصی آنها قرار داده می شود.