کتاب نوردهی

Exposure
مبانی و مفاهیم عکاسی
کد کتاب : 16392
مترجم :
شابک : 978-6009708420
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب نوردهی اثر دیوید پرکل

"نوردهی" کتابی است به قلم "دیوید پرکل" که در آن "مبانی و مفاهیم عکاسی" را در زمینه ی "نوردهی" ارائه می دهد. در واقع "دیوید پرکل" این راهنمای جامع و همه جانبه را در زمینه ی "نوردهی"، با هدف توضیح و تشریح ارتباط بنیادی بین یک تصویر عکاسی شده و تاثیر شدت و مدت نور بر آن به رشته ی تحریر درآورده است.
"دیوید پرکل" در این کتاب استفاده از دیافراگم لنز و عمق میدان را در ارتباط با "نوردهی" توصیف کرده و اصول نورسنج های دستی و داخل دوربینی را به طور خلاصه توصیف می کند. این اصول عبارت اند از نقاط قوت، محدودیت ها و استفاده ی صحیح از آن ها در طیف گسترده ای از شرایط نوری مختلف. همچنین موضوعاتی نظیر کیفیت و جهت تابش نور، رنگ نور و تراز سفیدی، هیستوگرام، کنتراست، پله ها، قدر و ضریب "نوردهی"، تقطیع تون ها، فوکوس هایپرفوکال، فیلترها، انواع شاتر، سرعت آن و زمان، الگوهای حساسیت، رنگ در مقابل تون، دامنه ی پویایی، زون سیستم برای فیلم و دیجیتال، نورپردازی زهوار، فلاش، کلوزآپ، فروسرخ و شاتر باز از جمله موارد مهم دیگری است که در این اثر به آن ها اشاره شده است.
"دیوید پرکل" در کتاب "نوردهی" با ارائه ی یک راهنمای دقیق از "مبانی و مفاهیم عکاسی" جهت استفاده از "نوردهی" برای اهداف نمایشی، یک ابزار مرجع ارزشمند برای تمام دانشجویان و متخصصان عکاسی فراهم نموده است. ویرایش جدید کتاب "نوردهی" از "دیوید پرکل" شامل تصویرهای تازه به همراه موارد مطالعه ی جدید و تکلیف های کاربردی است که نمونه های مختلفی از طیف گسترده ای از هنرمندان در این زمینه را شامل می شود.

کتاب نوردهی

دیوید پرکل
دیوید پراكل در شمال انگلیس متولد و تحصیل كرده است. او اولین دوربین خود را در سن 9 سالگی به دست آورد و عکاسی از آن زمان تاکنون نقش اساسی در زندگی وی داشته است. وی پس از تحصیل روانشناسی در دانشگاه منچستر ، از یک حرفه موفق و متنوع در روزنامه نگاری ، عکاسی و آموزش برخوردار شد. او یک سال سحرآمیز را در آمریکا گذراند و در کلاس های شبانه و جوانان در روچستر ، نیویورک ، عکاسی را آموزش داد. در بازگشت به انگلستان ، این مبانی را در همه سطوح در دانشگاه ها ، کالج ها ، مدارس ، در مرکز آموزش تصویربرداری معتبر...
نکوداشت های کتاب نوردهی
Intermediate and advanced photographers can use this guide to take their work to the next level.
عکاسان سطح متوسط ​​و پیشرفته می توانند با استفاده از این راهنما کار خود را به سطوح بالاتری ارتقا دهند.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب نوردهی (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: این کتاب اصول نوردهی را توضیح می دهد. چیزی که از نظر فنی به عنوان حساسیت سنجی شناخته می شود. این کتاب توضیح می دهد که شدت تابش نور (گشادگی دیافراگم) و مدت تابش نور (سرعت شاتر) چه تاثیری در ایجاد تصویر دارند و یک پرسش مطرح می کند: نوردهی خوب کدام است؟ سپس به مرور به آن دسته از تنظیمات دوربین که به ما امکان دستکاری و تغییر این متغیرها را می دهند می پردازد و همچنین به بررسی ابزارهایی می پردازد که با استفاده از آن انرژی نور را برای رسیدن به آن 《نوردهی خوب》 می سنجیم. هم عکاسی فیلمی و هم دیجیتال در ثبت جزئیات در قسمت های تیره و روشن عکس محدودیت هایی دارند. هیچ دوربینی نمی تواند همان چیزی را که چشم ما می بیند ثبت کند. استفاده از نور سنج و درک صحیح از نوردهی به ما کمک می کند تا مشکل را برای تولید عکس های به یاد ماندنی و گویا، حل کنیم.