کتاب خرد جمعی

The Wisdom of Crowds
کد کتاب : 16453
مترجم :
شابک : 978-6001820724
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

خرد جمعی
The Wisdom of Crowds
کد کتاب : 16452
مترجم :
شابک : 978-9642249824
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 466
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب خرد جمعی اثر جیمز سوروویکی


در این کتاب جذاب با عنوان "خرد جمعی" ، "جیمز سوروویکی"، یک ایده مسحورکننده ی ساده را بررسی می کند: ، مهم نیست که نخبگان چقدر در حل مشکلات ، پرورش نوآوری ، تصمیم گیری های عاقلانه و حتی پیش بینی آینده بهتر عمل می کنند، اما گروه های بزرگ، همواره باهوش تر از تعداد اندکی نخبه هستند.
"جیمز سوروویکی"، محافظه کارانه و در نثری کاملا شفاف و متنوع، موضوعات مختلفی را از جمله فرهنگ عامه ، روانشناسی ، زیست شناسی، اقتصاد رفتاری ، هوش مصنوعی ، تاریخ نظامی و سیاست را بررسی می کند تا نشان دهد چگونه این ایده ی ساده، درس های مهمی برای نحوه زندگی ما ارائه می دهد، رهبرانمان را بر می گزیند، شرکت های ما را اداره می کند و به دنیای ما اندیشه می بخشد.
چهار شرط اساسی که جمعیت هوشمند یا خردمند را تشکیل می دهد عبارتند از:
- تنوع نظرات
هر شخص باید مقداری اطلاعات خصوصی را برای گروه به ارمغان بیاورد. اعم از تفسیر خودشان یا درک خودشان از فضای مسئله یا فضای مربوط به آن.
- استقلال
مردم تا حدی به استدلال خودشان پایبند هستند.
- تمرکززدایی
افراد می توانند به تخصص و دانش محلی خود بپردازند. شخصی قرار است به جنبه خاصی از فضای مشکل نزدیک باشد و منظور از دانش و تخصص، همان است.
- تجمع
وسیله ای برای تلفیق افکار تیم برای تصمیم گیری جمعی.
برای شکل گیری "خرد جمعی" باید هر چهار نیاز برآورده شوند. اگر تجربه ی شما در زندگی این بوده که توده احمق است ، پس یکی از این چهار شرط از بین رفته است. این کتاب برای افرادی که در موقعیت رهبری قرار دارند، خوانشی فوق العاده و ضروری است.

کتاب خرد جمعی


ویژگی های کتاب خرد جمعی

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز و کتاب سال

جیمز سوروویکی
جیمز مایکل سوروویکی (زاده 30 آوریل 1967) یک روزنامه نگار آمریکایی است. او یک کارمند نویسنده در نیویورکر بود، جایی که ستونی در مورد تجارت و امور مالی به نام "صفحه مالی" می نوشت.نوشته های سوروویکیدر طیف گسترده ای از نشریات، از جملهNew York Times ،Wall Street Journal ، The Motley Fool ،Foreign Affairs ،Artforum ،Wired ،MIT Technology Review و Slate ظاهر شده است.او قبل از پیوستن به نیویورکر ، ستون "پایین خط" را برای مجله نیویورک نوشت و سردبیر در Fortune بود.
نکوداشت های کتاب خرد جمعی
Surowiecki's style is pleasantly informal, a tactical disguise for what might otherwise be rather dense material. He offers a great introduction to applied behavioral economics and game theory.
سبک سوروویکی به طرز مطبوعی غیر رسمی است؛ یک لباس مبدل تاکتیکی، برای آنچه ممکن است مطلبی متراکم به نظر برسد. وی مقدمه ای عالی در زمینه اقتصاد رفتاری کاربردی و تئوری بازی ارائه می دهد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب خرد جمعی (لذت متن)
آن روز همان طور که گالتون در نمایشگاه قدم می زد ، به یک رقابت وزن کشی رسید . یک گاو نر چاق انتخاب شده و به نمایش گذاشته شده بود و جمعیت انبوهی جمع شده و صف کشیده بودند تا حدسشان را در مورد وزن گاو نر بگویند . ( یا به عبارتی ، آنها حدسشان را در مورد این که وزن گاو نر بعد از کشته شدن و پوست کنده شدن ، چقدر می تواند باشد ، ارائه می دادند . ) با پرداخت شش پنس ، می توانستی بلیط شماره دار مالیات پرداخته شده دریافت کنی و در آن نامه آدرس و تخمین خودت را بنویسی ، در نهایت ، بهترین حدس ها جایزه می گرفتند. هشتصد نفر شانس خود را امتحان کردند . آنها از گروه های مختلف جامعه بودند . بسیاری از افراد آن را قصاب ها و مزرعه داران تشکیل می دادند که احتمالا در حدس زدن وزن دام ، حرفه ای محسوب می شوند اما در میان آنها ، همچنین تعداد نسبتا زیادی از آدم هایی وجود داشت که می توان آنها را بی اطلاع از علوم مرتبط به حیوانی مثل گاو دانست.